Informatie bij afwijsreden 0320
Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Uw declaratie van mondzorg is afgewezen vanwege de volgende reden:
Uw cliënt is op de gedeclareerde behandeldatum niet bij ons verzekerd
Uw cliënt is op de behandeldatum niet bij één van onze merken verzekerd.
Dit kunt u doen
Controleer waar uw patiënt verzekerd is (of was) op de gedeclareerde behandeldatum. U kunt dit controleren door:
- Een Controle Op Verzekeringsgegevens (COV) in VECOZO.
- Uw declaratiesoftware te controleren. Als deze software actueel is, vindt u hierin de juiste informatie. Is uw software niet actueel? Dan is het belangrijk om te proberen deze in de toekomst actueel te houden, zodat u tijdens het declareren over de juiste informatie beschikt.
Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.
Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.
Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.