Declareren

Start met declareren
Voor een snellere uitbetaling en afhandeling van uw ingediende nota's, helpen wij u in 5 stappen met declareren. Van het juist aanleveren van declaraties tot de uitbetaling ervan.

Afwijsredenen declaraties
Is uw declaratie afgewezen? Dat is vervelend. We leggen u daarom graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en geven u tips en adviezen om het op te lossen.

Vergoedingen
Veelgestelde vragen en antwoorden
Heeft u specifieke vragen over declareren? Bekijk hieronder de veelgestelde vragen en antwoorden.
-
Is uw declaratie niet juist gespecificeerd of onvolledig? Dan wijzen wij de declaratie af. Aanvullende uitleg over waarom wij de declaratie hebben afgewezen, vindt u op afwijsredenen per code.
Is uw declaratie niet afgewezen? Maar is er maar een deel uitbetaald? Dan kan dit bijvoorbeeld komen doordat:
- Het vooraf afgesproken niet-gecontracteerde tarief lager is dan het gedeclareerde bedrag
- De wettelijke eigen bijdrage is ingehouden
- Het budget van onze verzekerde bereikt is
-
Vaak heeft dit te maken met het verrekenen van een negatief bedrag, bijvoorbeeld wanneer een declaratie gecrediteerd wordt. Dit kan leiden tot een negatief bedrag dat u nog aan ons verschuldigd bent. In dat geval verrekenen wij dit negatieve bedrag met uw eerstvolgende declaratie.
Wilt u hier een specificatie/overzicht van ontvangen? Dan kunt u een rekening courant bij ons opvragen. -
-
Heeft u een algemene vraag over uw declaratie of een correctie, en staat het antwoord niet op onze website? Neem dan contact met ons op.