Hulp bij afgewezen declaraties
Raadpleeg de afwijsreden per code
Is uw declaratie of een deel daarvan afgewezen? Selecteer dan hieronder de afwijsreden die u op uw afrekenspecificatie vindt. Wij geven u dan uitleg, tips en adviezen over de afwijzing. Is de informatie nog steeds niet duidelijk. Of staat er geen passende oplossing bij? Lees dan verder op deze pagina. Of bekijk de complete lijst met retourcodes van Vektis.
Mogelijke oorzaken (gedeeltelijk) afgewezen declaratie
De vergoeding die u ontvangt is niet altijd hetzelfde
De vergoeding voor een tandheelkundige behandeling is niet altijd hetzelfde. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met:
- Andere verzekeringsvoorwaarden
- Landelijke wet- en regelgeving
- Extra normen in verband met doelmatigheid en plausibiliteit
- Vergoeding vanuit een machtiging
U heeft minder uitbetaald gekregen dan verwacht
Wilt u een overzicht ontvangen van alle declaraties? Vraag dan een rekening-courant bij ons op.
U wilt uw declaratie crediteren
Is er iets fout gegaan en wilt u de declaratie crediteren? Dan kan dat door gebruik te maken van de MZ301 standaard van Vektis. U kunt daarna, als dat nodig is, uw declaratie opnieuw indienen.
Een creditnota maakt u aan in uw declaratieprogramma. U kiest daar voor de optie 'credit' in plaats van 'debet'. Voor meer informatie verwijzen wij u naar uw softwareleverancier.
Vraag een correctie aan als wij een fout hebben gemaakt
Nadat u de correctie heeft doorgegeven, duurt het een paar dagen voordat de correctie is verwerkt. U ontvangt van ons een correctiespecificatie.
We beantwoorden uw vragen graag
Heeft u toch nog vragen over een afgewezen declaratie? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.