Retourinformatie voor afwijsreden 0550

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie is afgewezen vanwege de volgende reden:

 

Machtigingsnummer/meldingsnummer zorgverzekeraar ontbreekt of is onjuist

Deze melding kan verschillende oorzaken hebben:

  • U heeft géén geldige machtiging voor deze patiënt/verzekerde.
  • U heeft geen contract met ons en hebt om die reden voor deze indicatie een machtiging nodig om de zorg te kunnen declareren.
  • U heeft een geldige machtiging, maar deze machtiging kan systeemtechnisch geen koppeling maken met de declaratie. Mogelijk komen niet alle gegevens op uw declaratie en machtiging met elkaar overeen. 

Tips & adviezen:

  • U kunt alsnog een machtiging aanvragen. Meer informatie over het aanleveren van een machtigingsaanvraag kunt u lezen op de webpagina 'Machtigingen'. 
  • U kunt een verwijzing van de huisarts of specialist bij ons aanleveren. Klik hier voor meer informatie over het machtigingsproces. Nadat u de verwijzing van de huisarts of specialist bij ons heeft aangeleverd, ontvangt u binnen twee weken een bericht van ons. 
    Let op
    : u kunt de declaratie pas opnieuw bij ons aanleveren zodra u van ons - per post - een goedkeuring heeft ontvangen. 
  • Leg de machtiging naast de declaratie en controleer of er gegevens zijn die niet met elkaar overeen komen. Bijvoorbeeld: de behandelperiode, de AGB-code van de praktijk en/of uitvoerder, de diagnosecode en/of prestatiecode of het aantal goedgekeurde dagen (is overschreden).

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam