Retourinformatie voor afwijsreden 0550
Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Uw declaratie is afgewezen vanwege de volgende reden:
Machtigingsnummer/meldingsnummer zorgverzekeraar ontbreekt of is onjuist
Deze melding kan verschillende oorzaken hebben:
- U heeft géén geldige machtiging voor deze patiënt/verzekerde.
- U heeft geen contract met ons en hebt om die reden voor deze indicatie een machtiging nodig om de zorg te kunnen declareren.
- U heeft een geldige machtiging, maar deze machtiging kan systeemtechnisch geen koppeling maken met de declaratie. Mogelijk komen niet alle gegevens op uw declaratie en machtiging met elkaar overeen.
Tips & adviezen:
- U kunt alsnog een machtiging aanvragen. Meer informatie over het aanleveren van een machtigingsaanvraag kunt u lezen op de webpagina 'Machtigingen'.
- U kunt een verwijzing van de huisarts of specialist bij ons aanleveren. Klik hier voor meer informatie over het machtigingsproces. Nadat u de verwijzing van de huisarts of specialist bij ons heeft aangeleverd, ontvangt u binnen twee weken een bericht van ons.
Let op: u kunt de declaratie pas opnieuw bij ons aanleveren zodra u van ons - per post - een goedkeuring heeft ontvangen. - Leg de machtiging naast de declaratie en controleer of er gegevens zijn die niet met elkaar overeen komen. Bijvoorbeeld: de behandelperiode, de AGB-code van de praktijk en/of uitvoerder, de diagnosecode en/of prestatiecode of het aantal goedgekeurde dagen (is overschreden).