Retourinformatie voor afwijsreden 0634

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie is afgewezen vanwege de volgende reden:

Prestatie voldoet niet in combinatie met eerdere prestatie

Mogelijk declareert u prestatiecodes die niet gecombineerd kunnen worden met andere prestatiecodes, of declareert u prestatiecodes die juist uitsluitend met andere prestatiecodes gedeclareerd dienen te worden. Controleer de NZa Tariefbeschikking voor meer informatie hierover.


Tips & adviezen:

  • De E19 mag niet in combinatie met een wortelkanaalbehandeling op dezelfde dag voor hetzelfde element gedeclareerd worden. 
  • De E45 mag niet in combinatie met de V50 op dezelfde dag in hetzelfde kwadrant gedeclareerd worden.
  • Betreft uw declaratie een H11 of H16 ter ondersteuning van een orthodontische behandeling? Dan dient u deze behandeling(en) te declareren met prestatiecode F721A of F722A. Staat uw declaratie van een H11 of H16 echter los van de orthodontische behandeling? Dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen en zal een medewerker u verder helpen.
  • U declareert een rebasing of reparatie van een prothese, binnen 4 maanden na het plaatsen van de prothese op implantaten. Dit valt onder nazorg van de prothese, daarom mogen deze kosten niet in rekening worden gebracht.
  • De H90 mag niet i.c.m. (pre) implantologische codes op dezelfde dag gedeclareerd worden. (J020/J021/J022/J030/J031/J032/J040-J049)
  • Prestatiecodes J090 en J091 mogen niet binnen 2 maanden na een J104, J105, J106, J107 of J108 gedeclareerd worden.

Onze contactinformatie vindt u hier

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam