Retourinformatie voor afwijsreden 0559

Is uw declaratie afgewezen?

Vind hieronder de reden van afwijzing met tips & adviezen.

Uw declaratie is afgewezen vanwege (een van) de volgende redenen:

 

1) De betreffende zorgaanbieder is niet werkzaam in de declarerende praktijk op de aangeleverde behandeldatum

Tips & adviezen: Controleert u of desbetreffende zorgaanbieder werkzaam is in de declarerende praktijk op de aangeleverde behandeldatum. Indien de desbetreffende zorgaanbieder wel werkzaam is in de praktijk (in de declarerende praktijk) adviseren wij u te controleren of de inschrijving bij Vektis goed is doorgekomen. 

 

2) De betreffende zorgaanbieder is al ingeschreven bij Vektis, maar dit is nog niet verwerkt in ons systeem

Tips & adviezen: Indien u de inschrijving van desbetreffende zorgaanbieder heeft doorgegeven via Vektis kan dit een week duren voordat dit in ons systeem staat. Wilt u weten of de inschrijving van desbetreffende zorgaanbieder bij ons bekend is en in behandeling wordt genomen? Wij controleren dit uiteraard graag voor u. Neem hiervoor contact met ons op

 

3) De betreffende zorgaanbieder is al ingeschreven bij Vektis, maar is niet voor het juiste specialisme toegevoegd

Tips & adviezenControleer in Vektis of de betreffende zorgaanbieder ook voor het juiste specialisme is toegevoegd. Denk bijvoorbeeld aan Fysiotherapie 04.01 en/of Oedeem 04.05, e.d. Controleer ook of dit goed vermeld staat onder 'Zorgaanbod' bij de praktijk. 

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam