Overeenkomst Ergotherapie

Heeft u een overeenkomst Ergotherapie of wilt u een overeenkomst met ons afsluiten? Op deze pagina leest u alles over de inhoud en het afsluiten van deze overeenkomst.

 Samen werken we aan toekomstbestendige zorg

We zien onze overeenkomsten als een uitnodiging om samen stappen te zetten richting toekomstbestendige zorg en om initiatieven te ontwikkelen die bijdragen aan:

  • Passende zorg die op tijd beschikbaar is voor mensen die dat nodig hebben
  • Zorg die betaalbaar is voor de maatschappij en onze leden, nu en in de toekomst
  • Zorg die van goede kwaliteit is en onze leden helpt om grip te krijgen op gezondheid en zorg
Overeenkomst aanvragen
  • Heeft u dit jaar al een overeenkomst met ons?

Dan ontvangt u automatisch een nieuw contractvoorstel voordat de huidige overeenkomst afloopt. We zetten dit contractvoorstel voor u klaar in VECOZO. U ontvangt tijdig bericht van ons zodra u deze kunt bekijken en accepteren.

  • Heeft u dit jaar nog geen overeenkomst met ons?

Als u vorig jaar geen aanbod heeft gekregen voor een overeenkomst óf als u een nieuwe praktijk heeft, kunt u het hele jaar door een overeenkomst aanvragen. De overeenkomst gaat in vanaf de 1e van de maand nadat u heeft getekend.

 Veelgestelde vragen en antwoorden

  • Had u in 2023 geen overeenkomst met ons? Dan kunt u gedurende het hele jaar een overeenkomst met ons aanvragen.

    Had u in 2023 wel een overeenkomst met ons? Dan ontvangt u automatisch een niet-onderhandelbaar contractaanbod 2024 via het Zorginkoopportaal van VECOZO.

  • Mogelijk staat het antwoord op uw vraag al op onze website. Bekijk ons inkoopbeleid of de pagina over overeenkomsten. Staat het antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op, we helpen u graag verder. 

  • Wij hebben een selectieperiode nodig om de behandelindex te kunnen berekenen. Het gezondheidseconomisch adviesbureau Equalis adviseert zorgverzekeraars om deze selectieperiode te baseren op een kalenderjaar. De behandelindex van een bepaald jaar wordt pas rond april/mei in het volgende jaar gepubliceerd. Daarom maken wij in ons contractaanbod gebruik van de behandelindex van het vorige jaar.
  • Voorwaarden nieuwe vestiging
    Voor al uw vestigingen gelden dezelfde voorwaarden als voor uw hoofdvestiging. Deze voorwaarden vindt u terug in uw overeenkomst.

    Registreer in Vektis
    Registreer uw nieuwe vestiging als nevenvestiging in Vektis. Wij nemen de nieuwe vestiging dan automatisch over in onze systemen, zoals de Zorgzoeker.

  • Het inkoopbeleid Paramedische zorg vindt u op de website onder Inkoopbeleid. Het inkoopbeleid en de overeenkomsten hebben wij inhoudelijk en procesmatig met uw beroepsvereniging besproken. Ook klankborden wij op diverse wijzen met klanten en zorgaanbieders. Daarom zijn we ervan overtuigd dat we een passend aanbod doen. 

    Zorgverzekeraars hebben niet de verplichting om met alle zorgaanbieders individueel te onderhandelen over de overeenkomsten. Zorgaanbieders en zorgverzekeraars zijn niet verplicht om een overeenkomst met elkaar te sluiten.

    Meer informatie vindt u op de website van de NZa.


  • De tarieven vindt u terug in uw overeenkomst in VECOZO. 

  • Ook zonder overeenkomst blijft u de behandelingen van uw patiënt declareren via VECOZO.

    Is de behandeling van uw patiënt (onze verzekerde) gestart in het jaar voorafgaand aan het jaar waarin u geen overeenkomst met ons heeft? Dan vergoeden we behandelingen alleen tegen het gecontracteerde tarief als:

    • De indicatie onder de basisverzekering valt, én
    • U het voorafgaande jaar wél een overeenkomst had. Voor de jaren die daarop volgen hanteren we het ongecontracteerde tarief.

    Heeft u meer vragen over het leveren van ongecontracteerde zorg? We hebben de belangrijkste informatie over ongecontracteerde zorg op een rij gezet. Worden uw vragen hier niet volledig beantwoord? Dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam