Overeenkomsten
Op basis van ons inkoopbeleid sluiten wij een overeenkomst af met u als zorgaanbieder. We geven u op deze pagina meer informatie over de verschillende typen overeenkomsten en de manier waarop u een overeenkomst met ons af kunt sluiten.
Met welke zorgaanbieders gaan wij een overeenkomst aan?
Wij maken afspraken over paramedische zorg met diëtisten, ergotherapeuten, fysiotherapeuten, huidtherapeuten (voor lymfoedeem- en littekentherapie), logopedisten, oefentherapeuten en podotherapeuten (voor voetzorg bij diabetes mellitus buiten de ketenzorg).
Voor de Gecombineerde Leefstijlinterventie (GLI) maken we afspraken met de volgende zorgaanbieders: leefstijlcoaches (in register van de BLCN), diëtisten (met de aantekening leefstijlcoach in het AGB-register van Vektis), oefentherapeuten (met de aantekening leefstijlcoach in het AGB-register van Vektis) en fysiotherapeuten (met de aantekening leefstijlcoach in het AGB-register van Vektis).
GUPTA kostenonderzoek: uitleg en acties
Het kostenonderzoek laat zien dat een inhaalslag nodig is. Wat betreft tarieven, grip op kwaliteit én betaalbaarheid. In 2021 maken we een kleine stap in ons tarief, het afgelopen jaar een grote.
Soorten overeenkomsten
Voor de diverse paramedische zorgsoorten werken we met verschillende soorten overeenkomsten. Maak hieronder uw keuze en bekijk welke overeenkomsten er zijn en waar u voor in aanmerking komt.
Een overeenkomst aanvragen?
U sluit digitaal een overeenkomst met ons af via VECOZO. Hier heeft u een geldig persoonlijk VECOZO-certificaat voor nodig met autorisatie tot het Zorginkoopportaal en de contracteermodule. Op de website van VECOZO vindt u alle benodigde informatie voor het aanvragen van dit certificaat. Bij het aangaan van een overeenkomst met ons doorloopt u in ieder geval de volgende stappen:
-
Log in bij VECOZO met uw persoonlijke certificaat.
-
Vul de vragenlijst in via het VECOZO Zorginkoopportaal (die voor u klaar is gezet).
-
Na het invullen én het bevestigen van de vragenlijst wordt door VECOZO meestal direct uw overeenkomst klaargezet.
-
U kunt de overeenkomst nu bekijken en accepteren.
Onlangs gestart als zorgaanbieder Paramedische zorg?
Wanneer u onlangs gestart bent als zorgaanbieder van diëtetiek, ergotherapie, huidtherapie, logopedie, oefentherapie en/of voetzorg buiten de keten en wilt u met ons een overeenkomst afsluiten? Dan vragen wij u dit formulier in te vullen. Wanneer wij uw aanvraag hebben ontvangen, zetten we in VECOZO een vragenlijst voor u klaar op de aangegeven AGB-code. Wanneer de vragenlijst volledig is ingevuld en voorzien is van de benodigde bijlagen, wordt uw inschrijving beoordeeld door onze zorginkopers. Op het moment dat uw inschrijving voldoet aan de criteria, wordt de zorgovereenkomst aangeboden in VECOZO en kunt u hem daar accepteren.
Ben u onlangs gestart als zorgaanbieder fysiotherapie? Dan is het alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk om een overeenkomst met ons af te sluiten. De criteria die we hiervoor hanteren, vindt u terug in ons inkoopbeleid. Mits u van mening bent dat uw praktijk voldoet aan deze criteria vragen we u dit aan te geven in het aanvraagformulier.
Veelgestelde vragen
-
Ik ben voornemens mijn praktijk te beëindigen. Wat moet ik hiervoor regelen?
Wanneer u uw praktijk wilt beëindigen, dient u dit te registreren in Vektis. Gegevens uit Vektis worden automatisch overgenomen in ons systeem. Op basis hiervan voorzien wij uw overeenkomst per genoemde datum van een einddatum.
Wordt uw praktijk overgenomen? Het contractaanbod is bij een dergelijke wijziging - mits de nieuwe praktijk voldoet aan dezelfde voorwaarden - gelijk aan het huidige aanbod. Een overeenkomst sluiten wij af per praktijk AGB-code. De nieuwe praktijkeigenaar kan de overeenkomst op de nieuwe AGB-code van de praktijk vervolgens aanvragen via het formulier op onze website. -
Hoe geef ik een wijziging door?
De volgende wijzigingen geeft u door aan Vektis:
- Een wijziging in uw adresgegevens
- Een wijziging in uw contactgegevens
- Een nieuwe medewerker is werkzaam in uw praktijk
- Een vervanger die tijdelijk werkzaam is in uw praktijk
(let op: vervanging voor behandeling van indicaties met selectieve inkoop geeft u hier door) - Een medewerker binnen de praktijk heeft een specialisatie behaald
Wij nemen de gegevens uit Vektis automatisch over in onze systemen. Het duurt maximaal drie weken voordat de wijziging in onze systemen zijn verwerkt.
De volgende zaken kunt u online regelen bij ons:
- het wijzigen van een IBAN-rekeningnummer
- rekening courant overzicht aanvragen
- overeenkomst aanvragen
- praktijkovername doorgeven
- doorgeven waarneming bij tijdelijke afwezigheid
- doorgeven wijziging rechtsvorm van uw praktijk
- aanvragen machtiging
- overnemen machtiging
- lopende machtiging overzetten naar andere AGB-code
- aanvraag registratie valpreventie
- afmelden registratie valpreventie
- klacht indienen
-
Wij willen een nieuwe vestiging openen. Hoe regel ik dit en aan welke voorwaarden moet de nieuwe vestiging voldoen?
U kunt de nieuwe vestiging als nevenvestiging registreren bij Vektis. Wij nemen de nieuwe vestiging dan automatisch over in onze systemen, zoals Vergelijk en Kies. Voor al uw vestigingen gelden dezelfde voorwaarden als voor uw hoofdvestiging. Deze vindt u terug in uw overeenkomst.