Wachttijdreductie

Een lange wachttijd botst met het streven naar toegankelijke zorg. Als zorgverzekeraar helpen wij graag de wachttijd voor onze verzekerden zo kort mogelijk te houden. Als het nodig is, ondersteunen wij met wachtlijstbemiddeling. 

Samen houden we de wachtlijsten zo kort mogelijk

Patiënten willen graag weten waar zij aan toe zijn. Samen zorgen we ervoor dat de wachttijden in de Paramedische zorg zo kort mogelijk blijven. Zodat alle patiënten de zorg kunnen ontvangen die zij nodig hebben.

Wat kunt u doen?

  • Maak de wachttijden voor behandelingen inzichtelijk op uw website.
  • Als de toegangstijd van een week niet haalbaar is, informeert u uw patiënt hierover en wijst u de patiënt op de mogelijkheid van wachtlijstbemiddeling.

Wat doen wij?

  • Moeten patiënten toch onverhoopt lang op hun behandeling wachten? Dan staan wij klaar met wachtlijstbemiddeling. Onze zorgadviseurs helpen u en uw patiënten graag om de wachttijd te verkorten. In 7 van de 10 gevallen vinden zij een zorgaanbieder waar uw patiënt eerder geholpen wordt. Meer hierover leest u op op onze website. Wilt u direct wachtlijstbemiddeling aanvragen? Vul dan het contactformulier in.
  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam