Retourinformatie voor afwijsreden 9187

Is uw declaratie afgewezen?

Vind hieronder de reden van afwijzing met tips & adviezen.

Kwaliteitsstatuut ontbreekt

Er is geen geldig kwaliteitsstatuut aanwezig. Voor vrijgevestigde praktijken vind de controle plaats op registratie van de regiebehandelaar, bij instellingen staat het kwaliteitsstatuut gekoppeld aan de AGB van de onderneming.


Tips & adviezen:

Heeft u wel een geldig kwaliteitsstatuut? Dan doet u het volgende:

  • Controleer of uw kwaliteitsstatuut de status ‘goedgekeurd’ heeft.
  • Controleer of u toestemming gegeven heeft voor doorlevering aan Zorginstituut Nederland (ZiNL).
  • Controleer of de AGB-code waarmee u declareert overeen komt met de AGB-code in uw kwaliteitsstatuut
  • Als het nodig is past u de gegevens van uw kwaliteitsstatuut aan.
  • Houd er rekening mee dat de gegevens door ZiNL maandelijks rond de 15e worden doorgestuurd naar Vektis. Daarna worden de gegevens vanuit Vektis ingelezen in onze systemen. Dit duurt maximaal een week. 

Bieden deze stappen geen oplossing? Neem dan contact op met de helpdesk van het GGZ Kwaliteitsstatuut.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam