Wachttijdreductie
Samen houden we de wachtlijsten zo kort mogelijk
Cliënten willen graag weten waar zij aan toe zijn. Samen zorgen we ervoor dat de wachttijden in de GGZ zo kort mogelijk blijven. Zodat alle cliënten de zorg kunnen ontvangen die zij nodig hebben.
Wat kunt u doen?
- Maak de wachttijden voor behandelingen inzichtelijk op uw website en actualiseer dit maandelijks
- Lever maandelijks informatie over de wachttijden aan bij Zorgbeeldportaal
Wat doen wij?
- Om de wachttijden te verkorten maken wij afspraken met verschillende GGZ-instellingen over de aanpak van wachtlijsten
- Moeten patiënten toch onverhoopt lang op hun behandeling wachten? Dan staan wij klaar met wachtlijstbemiddeling
Wachttijdreductie in GGZ door inzet op zinnige zorg
Een van de grote uitdagingen binnen de huidige GGZ in Nederland is het terugdringen van de lange wachttijden. De kwaliteitsalliantie van Coöperatie VGZ met GGZ Noord-Holland Noord, GGZ Oost Brabant, Vincent van Gogh en Yulius heeft 23 goede praktijkvoorbeelden opgeleverd die leiden tot aanzienlijke wachttijdreductie binnen de GGZ.
Veelgestelde vragen en antwoorden
-
Onze Zorgadviseurs van Wachtlijstbemiddeling helpen graag om de wachttijd te verkorten. In 7 van de 10 gevallen vinden zij een zorgaanbieder waar uw cliënt eerder geholpen wordt. Meer hierover leest u op op onze website.
-
Bent u digitaal gecontracteerd en komt uw zorgkostenplafond in zicht? Dan bieden wij u de mogelijkheid om een verzoek tot aanpassing van het zorgkostenplafond bij ons in te dienen. Ieder jaar kunt u tussen 1 april en 1 augustus een verzoek tot aanpassing van uw zorgkostenplafond bij ons aanvragen voor het lopende jaar (let op: dus geen aanvragen voor eerdere jaren). Lees meer over het zorgkostenplafond.