Declareren met overeenkomst
Heeft u een overeenkomst met ons? Dan helpen we u graag op weg met declareren. Volg het stappenplan om uw declaraties correct in te dienen en lees meer informatie over hoe wij uw declaraties verwerken.
Volg het stappenplan
-
Bespreek vooraf kosten en vergoedingen met uw cliënt
Zo voorkomt u verrassingen naderhand -
Zorg dat wij uw correcte rekeningnummer hebben
Geef uw (gewijzigde) rekeningnummer aan ons door.
-
Uw cliënt
- Heeft géén Wlz-indicatie. U kunt dit controleren bij VECOZO.
- Is verzekerd bij een van onze merken. U kunt dit controleren bij VECOZO.
-
Dien uw declaratie in via declaratieportaal VECOZO
Maak hierbij gebruik van:
- De juiste prestatiecodes. Deze vindt u in de prestatiecodelijsten van Vektis.
- De AW319 EI-standaard volgens de uniforme declaratieparagraaf.
- De afgesproken tarieven. Deze vindt u per prestatie terug in de bijlage van uw overeenkomst.
- De belangrijkste aandachtspunten voor rechtmatig declareren.
Aan de slag met uw declaraties
Heeft u declaraties bij ons ingediend? Dan gaan wij aan de slag met de verwerking ervan.

Uitbetaling declaraties
Wij betalen uw declaratie binnen 30 dagen na ontvangst aan u uit. Goed om te weten: de ontvangstdatum is niet altijd de datum waarop u de declaratie heeft ingediend. Dit kan komen doordat de declaratie na kantooruren of in het weekend ingediend is.
Informatie over uw declaraties in VECOZO
U ontvangt in VECOZO retourinformatie over de status van uw declaratie. Dit is informatie waarin staat of uw declaratie goed- of afgekeurd is. U kunt deze retourinformatie als zorgaanbieder binnen 90 dagen bij VECOZO ophalen. VECOZO bewaart deze informatie maar tijdelijk. Het is daarom belangrijk voor uw eigen administratie dat u deze informatie regelmatig downloadt en opslaat. Wilt u retourinformatie opnieuw ontvangen? Dan kunt u deze binnen 180 dagen opnieuw bij VECOZO aanvragen door een e-mail te sturen naar functioneelbeheer@vecozo.nl.
Vragen over uw administratieve zaken in VECOZO
Voor administratieve vragen over declareren binnen VECOZO, neemt u rechtstreeks contact op met VECOZO.Voorlopige uitbetalingen
Al onze uitbetalingen zijn voorlopig. Door het uitvoeren van controles kunnen wij bedragen die al zijn uitbetaald weer terugvorderen. Of we verrekenen dit met nieuwe declaraties.
Declareren van zorg zonder overeenkomst
Heeft u geen overeenkomst met ons? Ook dan helpen we u graag. Op de pagina 'Declareren zonder overeenkomst' leest u onder andere welke betaaltermijnen en afspraken over maximale vergoedingen voor u gelden.
UZOVI-codes
Bekijk op de pagina Algemene Informatie ook de lijst met UZOVI-codes, voordat u een declaratie indient.