Service en contact voor zorgaanbieders
Deze vragen stelt u ons vaak
-
Uw gewijzigde adresgegevens geeft u door aan Vektis.
Uw gewijzigde rekeningnummer (IBAN) geeft u door aan ons via dit formulier.
-
Als u een declaratie wilt intrekken of wijzigen, levert u een creditregel aan via VECOZO.
U kunt een foutieve declaratie alleen crediteren als wij de declaratie (deels) vergoed hebben. Een afgewezen declaratie kunt u niet crediteren. Als u een declaratie wilt wijzigen, moet u de declaratie eerst crediteren en daarna opnieuw indienen. -
Vanaf 1 april 2018 dient u declaraties voor cliënten die in een Wlz-instelling verblijven en daar behandeling krijgen niet bij de zorgverzekeraar in, maar bij de Wlz-instelling.
Voor deze cliënten is de Wlz-instelling verantwoordelijk voor het regelen van de benodigde zorg. Als u de declaratie ten onrechte toch bij de zorgverzekeraar indient, wordt deze afgewezen en ontvangt u een bericht met retourcode 8983. Dit betekent dat de declaratie geen Zvw-zorg betreft. U wordt verzocht deze declaratie in te dienen bij de Wlz-instelling waar de cliënt verblijft. Uw cliënt of de zorgverzekeraar kan aangeven om welke Wlz-instelling het gaat.
Meer hier over leest u in het nieuwsbericht: "Samenloop Wlz en Zvw: dit verandert er".
-
Hiervoor kunt u terecht op onze pagina Algemene Informatie. Ook vindt u op deze pagina meer informatie over de Onafhankelijke Geschilleninstantie voor Geschillenoplossing en –beslechting Zorgcontractering.
Bewezen succesvolle voorbeelden uit de zorg
Zorgaanbieders leren ons wat goede zorg is.
Deze voorbeelden delen wij graag.
- Hogere patiënttevredenheid
- Betere zorg tegen lagere kosten
- Innovatie in de zorg
- Meetbaar en bewezen