Uw gekozen zorgsoort:

Service en Contact

Heeft u een vraag over het inkoopbeleid, overeenkomsten of declareren? Wij helpen u graag!

360x150
Nieuws

Blijf op de hoogte van het nieuws en de meest actuele meldingen van VGZ in de Wijkverpleging.


360x150
Contact

Via telefoonnummer 088-1311610 

(ma t/m vrij van 08.30 - 17.00) of het contactformulier buiten kantooruren.

360x150
Declaratie afgewezen?
Raadpleeg hieronder de meest voorkomende afwijsredenen én tips. 
Nieuwe zorgaanbieder in de wijkverpleging?
U kunt bij ons het gehele jaar een overeenkomst aanvragen.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik een declaratie wijzigen of crediteren?

    Als u een declaratie wilt intrekken of wijzigen, levert u een creditregel aan via VECOZO.
     
    Een creditregel is gelijk aan de debetregel. Een uitzondering hierop is het bedrag. Als u wilt crediteren, vult u in de creditregel het bedrag in dat wij uitbetaald hebben. Als u € 2.000 declareerde en wij € 1.500 hebben vergoed, vult u een bedrag van € 1.500 in op de creditregel.
     
    U kunt een foutieve declaratie alleen crediteren als wij de declaratie (deels) vergoed hebben. Een afgewezen declaratie kunt u niet crediteren. Als u een declaratie wilt wijzigen, moet u de declaratie eerst crediteren en daarna opnieuw indienen.

  • Hoe kun je in aanmerking komen voor een Pluscontract?
    We bekijken per indicator welke aanbieders binnen de groepen 1 t/m 3 tot de 25% best scorende behoren. Aanbieders die op minimaal twee van de drie indicatoren tot de 25% best scorende horen, komen in aanmerking voor een Pluscontract.

    Mochten wij twijfels hebben over de financiële gezondheid – en hiermee samenhangend de continuïteit van zorg voor onze verzekerden – van de aanbieder die in aanmerking komt voor een Pluscontract, dan vragen wij hierover aanvullende informatie op bij de betreffende instelling. Mede op basis van deze informatie kunnen wij besluiten om wel of geen Pluscontract aan te bieden.
  • Wat gebeurt er als mijn declaraties - het met VGZ overeengekomen - plafond overschrijden?

    Sinds de overheveling van de wijkverpleging van de AWBZ naar de Zvw spreken wij plafondafspraken af. We treden met elkaar in overleg zodra 70% van het Zorgkostenplafond in het eerste half jaar is bereikt en uiterlijk 1 september 2017 indien de verwachting is dat het Zorgkostenplafond zal worden overschreden.
     
    Als u het plafondbedrag overschrijdt, blijven wij in eerste instantie doorbetalen. Omdat alles boven het plafondbedrag voor uw rekening komt, vorderen we deze kosten achteraf terug. 

  • Samenloop Wlz en Zvw: wat verandert er?

    Vanaf 1 april 2018 dient u declaraties voor cliënten die in een Wlz-instelling verblijven en daar behandeling krijgen niet bij de zorgverzekeraar in, maar bij de Wlz-instelling.

    Voor deze cliënten is de Wlz-instelling verantwoordelijk voor het regelen van de benodigde zorg. Als u de declaratie ten onrechte toch bij de zorgverzekeraar indient, wordt deze afgewezen en ontvangt u een bericht met retourcode 8983. Dit betekent dat de declaratie geen Zvw-zorg betreft. U wordt verzocht deze declaratie in te dienen bij de Wlz-instelling waar de cliënt verblijft. Uw cliënt of de zorgverzekeraar kan aangeven om welke Wlz-instelling het gaat. 

     

    Meer hier over leest u in het nieuwsbericht: "Samenloop Wlz en Zvw: dit verandert er"

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op, we helpen u graag verder!