Service en Contact
Heeft u als zorgaanbieder een vraag over het inkoopbeleid, overeenkomsten of declareren? Wij helpen u graag!


Blijf op de hoogte van het nieuws en de meest actuele meldingen van VGZ in de Wijkverpleging.

Via telefoonnummer 088-1311610 (ma t/m vrij van 08.30 - 17.00) of het contactformulier buiten kantooruren.


Veelgestelde vragen en antwoorden
-
Hoe geef ik een wijziging in mijn adresgegevens of rekeningnummer (IBAN) door?
Uw gewijzigde adresgegevens geeft u door aan Vektis.
Uw gewijzigde rekeningnummer (IBAN) geeft u door aan ons via dit formulier.
-
Hoe kan ik een declaratie wijzigen of crediteren?
Als u een declaratie wilt intrekken of wijzigen, levert u een creditregel aan via VECOZO.
U kunt een foutieve declaratie alleen crediteren als wij de declaratie (deels) vergoed hebben. Een afgewezen declaratie kunt u niet crediteren. Als u een declaratie wilt wijzigen, moet u de declaratie eerst crediteren en daarna opnieuw indienen. -
Hoe kun je in aanmerking komen voor een Pluscontract?
We bekijken per indicator welke aanbieders binnen de groepen 1 t/m 3 tot de 25% best scorende behoren. Aanbieders die op minimaal twee van de drie indicatoren tot de 25% best scorende horen, komen in aanmerking voor een Pluscontract.
Mochten wij twijfels hebben over de financiële gezondheid – en hiermee samenhangend de continuïteit van zorg voor onze verzekerden – van de aanbieder die in aanmerking komt voor een Pluscontract, dan vragen wij hierover aanvullende informatie op bij de betreffende instelling. Mede op basis van deze informatie kunnen wij besluiten om wel of geen Pluscontract aan te bieden. -
Samenloop Wlz en Zvw: wat verandert er?
Vanaf 1 april 2018 dient u declaraties voor cliënten die in een Wlz-instelling verblijven en daar behandeling krijgen niet bij de zorgverzekeraar in, maar bij de Wlz-instelling.
Voor deze cliënten is de Wlz-instelling verantwoordelijk voor het regelen van de benodigde zorg. Als u de declaratie ten onrechte toch bij de zorgverzekeraar indient, wordt deze afgewezen en ontvangt u een bericht met retourcode 8983. Dit betekent dat de declaratie geen Zvw-zorg betreft. U wordt verzocht deze declaratie in te dienen bij de Wlz-instelling waar de cliënt verblijft. Uw cliënt of de zorgverzekeraar kan aangeven om welke Wlz-instelling het gaat.
Meer hier over leest u in het nieuwsbericht: "Samenloop Wlz en Zvw: dit verandert er".
Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op, we helpen u graag verder!