
Service & contact voor zorgaanbieders
Waarmee kunnen we u helpen?
Regel het online
-
Regel direct online
U kunt steeds meer zaken online regelen, wijzigen of doorgeven. -
Bekijk actuele meldingen en nieuwsberichten
Ga naar alle actuele meldingen en nieuwsberichten. -
Vind direct antwoord op uw vraag
Bekijk hieronder het overzicht van de veelgestelde vragen.
Neem contact op
Bel 088 – 131 16 10
Maandag t/m vrijdag
Van 9.00 - 17.00 uur
Vul het contactformulier in
Zijn we telefonisch niet bereikbaar? Gebruik ons contactformulier.
Veelgestelde vragen en antwoorden
-
Uw gewijzigde adresgegevens geeft u door aan Vektis.
Uw gewijzigde rekeningnummer (IBAN) geeft u door aan ons via dit formulier.
-
Als u een declaratie wilt intrekken of wijzigen, levert u een creditregel aan via VECOZO.
U kunt een foutieve declaratie alleen crediteren als wij de declaratie (deels) vergoed hebben. Een afgewezen declaratie kunt u niet crediteren. Als u een declaratie wilt wijzigen, moet u de declaratie eerst crediteren en daarna opnieuw indienen. -
Vanaf 1 april 2018 dient u declaraties voor cliënten die in een Wlz-instelling verblijven en daar behandeling krijgen niet bij de zorgverzekeraar in, maar bij de Wlz-instelling.
Voor deze cliënten is de Wlz-instelling verantwoordelijk voor het regelen van de benodigde zorg. Als u de declaratie ten onrechte toch bij de zorgverzekeraar indient, wordt deze afgewezen en ontvangt u een bericht met retourcode 8983. Dit betekent dat de declaratie geen Zvw-zorg betreft. U wordt verzocht deze declaratie in te dienen bij de Wlz-instelling waar de cliënt verblijft. Uw cliënt of de zorgverzekeraar kan aangeven om welke Wlz-instelling het gaat.
Meer hier over leest u in het nieuwsbericht: "Samenloop Wlz en Zvw: dit verandert er".
-
Hiervoor kunt u terecht op onze pagina Algemene Informatie. Ook vindt u op deze pagina meer informatie over de Onafhankelijke Geschilleninstantie voor Geschillenoplossing en –beslechting Zorgcontractering.