Uw gekozen zorgsoort:

Retourinformatie voor afwijscode 201

Is uw declaratie afgewezen?

Vind hieronder de reden van afwijzing met tips & adviezen.

Uw declaratie is afgewezen vanwege één van de volgende reden:

 

Er is geen overeenkomst gevonden voor de gedeclareerde prestatiecode of deze is nog niet ontvangen of verwerkt

Tips & advies: in de contracteermodule van VECOZO vindt u een overzicht van alle door uw afgesloten overeenkomsten en addenda. Controleer hier of de gedeclareerde prestatiecode voor de gedeclareerde behandelperiode is afgesloten. Houd er rekening mee dat er sprake is van een verwerkingstijd van vijf werkdagen voordat u de afgesloten prestatiecode kunt declareren. Heeft u gedeclareerd binnen de verwerkingstijd? Dient u dan later uw declaratie opnieuw in voor een juiste afhandeling.

 

De gedeclareerde prestatiecode bestaat niet (meer)

Tips & advies: in de contracteermodule van VECOZO vindt u een overzicht van alle door uw afgesloten overeenkomsten en addenda. Hier kunt u de juiste prestatiecode opzoeken en uw declaratie opnieuw indienen met de juiste code.

 

De verzekerde is niet verzekerd op de gedeclareerde behandeldatum

Tips & advies: controleer bij welke organisatie uw patiënt verzekerd is door een Controle Op Verzekeringsrecht-check in VECOZO of raadpleeg uw softwareprogramma. Zorg ervoor dat uw software up-to-date is zodat u over de meest actuele informatie beschikt.