Retourinformatie voor afwijscode 201
Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Uw declaratie is afgewezen vanwege één van de volgende reden:
Er is geen overeenkomst gevonden voor de gedeclareerde prestatiecode of deze is nog niet ontvangen of verwerkt
Tips & advies: in de contracteermodule van VECOZO vindt u een overzicht van alle door uw afgesloten overeenkomsten en addenda. Controleer hier of de gedeclareerde prestatiecode voor de gedeclareerde behandelperiode is afgesloten. Houd er rekening mee dat er sprake is van een verwerkingstijd van vijf werkdagen voordat u de afgesloten prestatiecode kunt declareren. Heeft u gedeclareerd binnen de verwerkingstijd? Dient u dan later uw declaratie opnieuw in voor een juiste afhandeling.
De gedeclareerde prestatiecode bestaat niet (meer)
Tips & advies: in de contracteermodule van VECOZO vindt u een overzicht van alle door uw afgesloten overeenkomsten en addenda. Hier kunt u de juiste prestatiecode opzoeken en uw declaratie opnieuw indienen met de juiste code.
De verzekerde is niet verzekerd op de gedeclareerde behandeldatum
Tips & advies: controleer bij welke organisatie uw patiënt verzekerd is door een Controle Op Verzekeringsrecht-check in VECOZO of raadpleeg uw softwareprogramma. Zorg ervoor dat uw software up-to-date is zodat u over de meest actuele informatie beschikt.
Het adres/de postcode waarmee gedeclareerd wordt, valt niet binnen de gespecificeerde regio('s)
Tips & advies: controleer allereerst of u de juiste prestatiecode heeft aangeleverd in uw declaratie. Heeft u een foutieve code aangeleverd? Dien dan uw declaratie opnieuw in voor een juiste afhandeling.
Heeft u de juiste prestatiecode aangeleverd, maar wordt uw declaratie alsnog afgewezen? Mogelijk hanteert u een ander adres dan wij. In onze administratie gaan wij uit van het adres van de verzekerde zoals dit bekend is in de Gemeentelijke Basisadministratie persoonsgegevens (GBA). U controleert dit door een Controle Op Verzekeringsgegevens in VECOZO of u verifieert het bij uw patiënt.