Uw gekozen zorgsoort:

Service en Contact

Heeft u een vraag over het inkoopbeleidovereenkomsten of declaraties?
Wij helpen u graag!

360x150
Direct contact

Via ons zorgaanbiedersloket: 
- 040 - 297 58 88 (ma t/m vrij | 08.30 - 17.00)
- of het contactformulier buiten kantooruren

360x150
E-mail uw zorginkoper

Heeft u een inhoudelijke vraag over zorginkoop? Laat het uw regionale zorginkoper weten via e-mail.

Declaratie afgewezen?

We helpen u graag en lichten toe waarom. Raadpleeg hieronder de meest voorkomende afwijsredenen én tips.

Huisarts Actueel: blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief
Volg de landelijke ontwikkelingen & contracteringen 

Veelgestelde vragen

  • Ik start als nieuwe huisarts of neem een praktijk over. Hoe kom ik in aanmerking voor een overeenkomst?

    U komt in aanmerking voor een overeenkomst als u:

    • beschikt over een AGB-code;
    • beschikt over een Vecozo-certificaat;
    • en onze contractvragenlijst ingevuld.

    Één van onze inkopers beoordeelt uw ingevulde vragenlijst. Gaan wij akkoord? Dan ontvangt u de overeenkomst digitaal via VECOZO. Is uw aanvraag niet akkoord? Dan nemen wij contact met u op, om te bespreken wat hiervoor de reden is. Let op: u komt niet in aanmerking voor een overeenkomst als u in loondienst werkzaam bent binnen een praktijk.

  • Kan ik gedurende de looptijd van mijn overeenkomst aanvullende prestaties aanvragen?
    Ja, u kunt ook gedurende uw overeenkomst aanvullende prestaties aanvragen en deze toevoegen aan uw overeenkomst.

    U kunt dit vier keer per jaar doen (steeds de eerste dag van het volgende kwartaal) via
    onze vragenlijst in VECOZOWilt u later in het jaar prestaties toevoegen aan de overeenkomst? Vraag deze prestaties dan eerst aan via VECOZO. Wordt uw aanvraag goedgekeurd? Dan wordt de prestatie per de eerste van het volgende kwartaal aan uw overeenkomst toegevoegd.
  • Samenloop Wlz en Zvw: wat verandert er voor mij als huisarts? 
    Vanaf 1 april 2018 dient u declaraties voor cliënten die in een Wlz-instelling verblijven en daar behandeling krijgen niet bij de zorgverzekeraar, maar bij de Wlz-instelling in te dienen. Voor deze cliënten is de Wlz-instelling verantwoordelijk voor het regelen van de benodigde zorg. Als u de declaratie ten onrechte toch bij de zorgverzekeraar indient, zal deze worden afgewezen en ontvangt u een bericht met retourcode 8983. Dit betekent dat de declaratie geen Zvw-zorg betreft. U wordt verzocht deze declaratie in te dienen bij de Wlz-instelling waar de cliënt verblijft. Uw cliënt of de zorgverzekeraar kan aangeven om welke Wlz-instelling het gaat.

    Meer hierover leest u in het nieuwsbericht: "Samenloop Wlz en Zvw: dit verandert er" d.d. 20.02.2018.
  • Hoe kan ik mijn IBAN-nummer wijzigen of doorgeven?
    U wijzigt uw IBAN-nummer door uw gegevens in te vullen in dit formulier.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op, we helpen u graag verder!