Uw gekozen zorgsoort:

Service en Contact

Heeft u een vraag over het inkoopbeleid, overeenkomsten of declaraties? Wij helpen u graag! 

360x150
Nieuws en meldingen
Blijf op de hoogte van het nieuws en de meest actuele meldingen van VGZ in de Huisartsenzorg.

360x150
Contact met ons
Via telefoonnummer 040-2975888 (ma t/m vrij | 08.30 - 17.00) of buiten kantooruren via het contactformulier.

Declaratie afgewezen?
We helpen u graag en lichten toe waarom. Raadpleeg hieronder de meest voorkomende afwijsredenen én tips.
Huisarts Actueel: blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief
Volg de landelijke ontwikkelingen & contracteringen 

Veelgestelde vragen en antwoorden

  • Ik start als nieuwe huisarts of neem een praktijk over. Hoe kom ik in aanmerking voor een overeenkomst?

    U komt in aanmerking voor een overeenkomst als u:

    • een praktijk heeft in een voor Coöperatie VGZ preferent gebied;
    • beschikt over een AGB-code;
    • beschikt over een VECOZO-certificaat;
    • en onze contractvragenlijst ingevuld hebt. 

    De vragenlijst wordt voor u klaargezet in VECOZO, wanneer u dit formulier invult. Nadat u de vragenlijst volledig heeft ingevuld in VECOZO, beoordeelt één van onze inkopers deze. Is alles volledig én gaan wij akkoord? Dan ontvangt u de overeenkomst digitaal via VECOZO. Is uw aanvraag niet akkoord? Dan nemen wij contact met u op, om te bespreken wat hiervoor de reden is. Let op: u komt niet in aanmerking voor een overeenkomst als u in loondienst werkzaam bent binnen een praktijk.

  • Kan ik gedurende de looptijd van mijn overeenkomst aanvullende prestaties aanvragen?
    Ja, u kunt ook gedurende uw overeenkomst aanvullende prestaties aanvragen en deze toevoegen aan uw overeenkomst.

    U kunt dit vier keer per jaar doen (steeds de eerste dag van het volgende kwartaal) via onze vragenlijst in VECOZO. Wilt u later in het jaar prestaties toevoegen aan de overeenkomst? Vraag deze prestaties dan eerst aan via VECOZO Wordt uw aanvraag goedgekeurd? Dan wordt de prestatie per de eerste van het volgende kwartaal aan uw overeenkomst toegevoegd.
  • Hoe kan ik mijn IBAN-nummer wijzigen of doorgeven?
    U wijzigt uw IBAN-nummer door uw gegevens in te vullen in dit formulier.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op, we helpen u graag verder!

X
Cookies maken onze website gebruiksvriendelijker. Met cookies verzamelen wij informatie om de inhoud van de website te personaliseren en statistieken om de website te verbeteren. Lees meer over ons cookiebeleid.
Nee, ik ga niet akkoord
Ja, ik ga akkoord