Herinnering: uw cliënt vraagt vanaf 2 april zelf een machtiging aan voor niet-gecontracteerde wijkverpleging
Wat betekent dit voor u?
- Heeft u geen overeenkomst Wijkverpleging? Dan verandert de machtigingsvereiste niet. Vanaf 2 april 2024 is het alleen niet meer mogelijk om een machtiging voor uw cliënt bij ons aan te vragen. Zij vragen deze dan zelf bij ons aan. Het formulier 'Aanvragen machtiging' is vanaf 2 april niet meer beschikbaar.
- U kunt uw cliënt wel helpen met het aanleveren van de documenten die nodig zijn. Meer informatie hierover vindt u op de pagina Cliënt vraagt machtiging aan
-
Heeft u wel een overeenkomst Wijkverpleging? Dan verandert er niets voor u.
De wijziging is meerdere keren aangekondigd
Op 19 maart en 1 februari hebben wij een e-mail gestuurd naar niet-gecontracteerde thuiszorgorganisaties en wijkverpleegkundigen. Daarnaast is deze wijziging ook aangekondigd in verschillende nieuwsberichten (22 januari 2024, 29 maart 2023 en 17 januari 2023). Wij hopen u hiermee op tijd en voldoende geïnformeerd te hebben.
Waarom deze wijziging?
We vinden het belangrijk dat onze verzekerden zelf de regie hebben over de zorg die zij nodig hebben. Doordat onze verzekerden (of hun naasten) zelf toestemming aanvragen voor niet-gecontracteerde wijkverpleging zijn ze:
- Beter in staat om bewuste keuzes te maken
- Beter op de hoogte van de inhoud van de aanvraag
- Beter op de hoogte van het aanvraagproces
- Vooraf duidelijk geïnformeerd over de vergoeding van de (geplande) zorg
We helpen uw cliënten bij het aanvragen van een machtiging
We willen ervoor zorgen dat u als zorgaanbieder zo min mogelijk vragen krijgt. Daarom bieden we onze verzekerden verschillende mogelijkheden aan en helpen we hen bij het indienen van hun machtigingsaanvragen. Lees er meer over op de pagina Cliënt vraagt de machtiging aan.