Retourinformatie voor afwijscode 008
Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Uw declaratie is afgewezen vanwege de volgende reden:
U mag niet declareren voor deze klant
Tips & advies: de declaratie is ingediend op de persoonlijke AGB-code van een zorgaanbieder die niet aan de praktijk verbonden is. U kunt de declaratie opnieuw indienen met de juiste gegevens. Let er op dat de declaratie niet op de persoonlijke code van de zorgaanbieder maar op de praktijkcode ingediend wordt
De persoonlijke zorgverlenerscode heeft geen relatie met de praktijkcode
Tips & advies: dit kan komen doordat de zorgaanbieder waarmee gedeclareerd wordt een waarnemer is, maar in Vektis niet geregistreerd staat onder de praktijkcode van de declarerende praktijk. U kunt uw declaratie opnieuw indienen met de gegevens van de praktijkhouder. Is de zorgaanbieder wel werkzaam binnen de praktijk, dan is deze mogelijk (nog) niet overgenomen vanuit Vektis. Een mutatie in Vektis heeft enige dagen verwerkingstijd.
Er wordt een onjuist aantal of er wordt een onjuiste datum gebruikt in de declaratie
Tips & advies: bij de door u gebruikte declaratiecode mag uitsluitend met aantal 1 gedeclareerd worden en moet de datum op een peildatum vallen die is afgesproken in de overeenkomst. U kunt de declaratie opnieuw indienen met het juiste aantal of met de juiste datum onder een nieuw factuurnummer.