Informatie bij afwijsreden 0320
Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Uw declaratie farmaceutische zorg is afgewezen vanwege de volgende reden:
Uw patiënt is niet (meer) bij ons verzekerd op de gedeclareerde behandeldatum
Alleen declaraties van onze verzekerden kunnen wij uitbetalen. Uw patiënt is op de behandeldatum niet bij één van onze merken verzekerd.
Dit kunt u doen
Controleer waar uw patiënt verzekerd is (of was) op de gedeclareerde behandeldatum. U kunt dit controleren door:
- Een Controle Op Verzekeringsgegevens (COV)* in VECOZO.
- Uw declaratiesoftware te controleren. Als deze software actueel is, vindt u hierin de juiste informatie. Is uw software niet actueel? Dan is het belangrijk om te proberen deze in de toekomst actueel te houden, zodat u tijdens het declareren over de juiste informatie beschikt.
Heeft onze verzekerde geen recht op vergoeding? Dat betaalt onze verzekerde de zorg rechtstreeks aan u. U geeft onze verzekerde vervolgens een restitutienota mee.
Wanneer controleert u het verzekeringsrecht van de patiënt?
Een eenmalig door u geverifieerd verzekeringsrecht van de patiënt geeft geen betaalgarantie van een declaratie. De verzekerde kan namelijk in de tussentijd uitgeschreven zijn. Controleert u daarom het verzekeringsrecht van de patiënt via COV in VECOZO:
- vóór aanvang aanschrijven c.q. behandeling en;
- vóór inzending van de declaratie.
Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.
Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.
