Informatie bij afwijsreden 8936

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie farmaceutische zorg is afgewezen vanwege de volgende reden:

Er is maximaal één begeleidingsgesprek toegestaan voor dezelfde werkzame stof of toedieningsvorm binnen 12 maanden per verzekerde

U heeft meer dan 1 begeleidingsgesprek gedeclareerd voor dezelfde werkzame stof voor dezelfde verzekerde binnen 12 maanden. De eerdere declaratie kan ingediend zijn door uw apotheek, of door een andere apotheek.

Dit kunt u doen

Om na te gaan of er meerdere begeleidingsgesprekken gedeclareerd zijn, controleert u dit bij:

  • Uw eigen Apotheek Informatie Systeem (AIS)
  • Het Landelijk Schakel Punt (LSP) of een ander cluster waarvan uw apotheek deel uitmaakt
  • De patiënt zelf

Is dit het geval? Dan kunt u uw declaratie opnieuw indienen zonder ‘begeleidingsgesprek’.

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.

 

Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam