Retourinformatie voor afwijsreden 8983

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie van een hulpmiddel is afgewezen om de volgende reden:

Deze zorg betreft geen Zvw-zorg, maar Wlz-zorg

Dit kunt u doen

Controleer of uw patiënt, de verzekerde, in een Wlz-instelling (Wet langdurige zorg) verblijft. Als dit het geval is, dan dient u de declaratie in bij de Wlz-instelling waar de patiënt verblijft. Op de afrekenspecificatie (pdf) kunt u op basis van de AGB-code terugvinden om welke Wlz-instelling het gaat. Wanneer de instelling de opname-indicatie wijzigt, worden uw declaraties automatisch door ons gecorrigeerd. Houdt u rekening met 8 weken doorlooptijd.

Voor meer informatie raadpleeg de Wlz-raadpleegfunctie op de website van VECOZO. 

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.

Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.
  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam