Retourinformatie voor afwijsreden 8220
Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Uw declaratie van een hulpmiddel is afgewezen om de volgende reden:
Dit hulpmiddel is eerder bij ons gedeclareerd. U declareert nu binnen de afgesproken termijn.
Dit kunt u doen
Dit hulpmiddel is eerder bij ons gedeclareerd door u of door een andere zorgaanbieder. U declareert nu binnen de afgesproken termijn. De voorwaarden voor deze zorg kunt u vinden in uw overeenkomst, het reglement hulpmiddelen en de polisvoorwaarden. Voldoet uw declaratie aan de voorwaarden? Controleer dan of u de juiste GPH-code gebruikt heeft en of u de indicatie/positie op de juiste manier ingevuld heeft.Klopt alles en bent u van mening dat hier wel aanspraak is binnen termijn? Dien dan een machtigingsaanvraag in.
Controleer in uw administratie of u al eerder hebt gedeclareerd. Heeft u als zorgverlener niet binnen termijn gedeclareerd dan is het mogelijk dat deze zorg is geleverd en gedeclareerd door een andere zorgaanbieder. Deze informatie kunt u in verband met de privacywetgeving alleen bij de verzekerde navragen.
Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.
Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.
Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.
Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.