Retourinformatie voor afwijsreden 8014

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie van een hulpmiddel is afgewezen om de volgende reden:

De gebruikte AGB-code is niet bekend in ons systeem

De AGB-code die gebruikt is bij de declaratie is bij ons (nog) onbekend.

Dit kunt u doen

  • Controleer of u de juiste code heeft gebruikt. Indien u pas net ingeschreven staat, kan de verwerking van de gegevens tot een maand uren. Dien de declaratie na een maand opnieuw in. 
  • Controleer of de AGB-codes van de locatie en de behandelaar goed ingevuld zijn.
  • Heeft u een machtiging voor de behandeling? Controleer dan of u dezelfde AGB-code gebruikt als op de machtiging staat. 

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.

Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.
  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam