Retourinformatie voor afwijsreden 0634
Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Uw declaratie van een hulpmiddel is afgewezen om de volgende reden:
Het is niet toegestaan dit hulpmiddel te declareren in combinatie met een eerder gedeclareerd hulpmiddel
Er is eerder een hulpmiddel gedeclareerd dat niet in combinatie met het hulpmiddel dat u nu declareert ingediend mag worden.Dit kunt u doen
Heeft u een overeenkomst met ons? Raadpleeg dan uw overeenkomst voor de voorwaarden.
Heeft u géén overeenkomst met ons? Raadpleeg dan de voorwaarden voor de gedeclareerde zorg in het reglement hulpmiddelen en de verzekeringsvoorwaarden van onze verzekerde.
- Controleer in uw administratie of u al eerder een declaratie heeft ingediend. Heeft u niet binnen de termijn gedeclareerd? Dan is het mogelijk dat deze zorg is geleverd en gedeclareerd door een andere zorgaanbieder. In verband met de privacywetgeving kunt u deze informatie alleen bij de verzekerde navragen.
- Controleer of u de juiste GPH-code gebruikt heeft.
- Controleer of u de indicatie (positie) op de juiste manier ingevuld heeft.
- Heeft u een vervolgvoorziening gedeclareerd? Controleer dan of u al een eerste voorziening bij ons gedeclareerd heeft. Een vervolgvoorziening vergoeden wij alleen, wanneer een eerste voorziening in het verleden ook vergoed is.
Kloppen bovenstaande gegevens en bent u van mening dat hier wel aanspraak is op een vergoeding van de zorgkosten? Vraag dan een machtiging aan.
Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.
Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.
Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.
Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.