Retourinformatie voor afwijsreden 0554

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie is afgewezen om de volgende reden:

De gedeclareerde prestatie komt niet overeen met de machtiging

Er zit mogelijk een verschil tussen de gedeclareerde prestatie en de gegevens op de afgegeven machtiging.

Dit kunt u doen

Heeft u een vervolgvoorziening gedeclareerd? Controleer dan of u al eerder een eerste voorziening bij ons gedeclareerd heeft. Is de eerste voorziening via een andere AGB-code gedeclareerd? Dan dient u alsnog een machtiging voor een eerste voorziening bij ons aan te vragen. Hiervoor gebruikt u 1 van deze formulieren:

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.

Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.
  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam