Informatie bij afwijsreden 0551
Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Uw declaratie van een hulpmiddel is afgewezen vanwege de volgende reden:
Voor deze zorg heeft u een machtiging nodig
Dit kunt u doen
Heeft u een overeenkomst met ons?
Controleer dan of u daadwerkelijk het hulpmiddel declareert waarvoor u een overeenkomst heeft. Heeft u voor dit hulpmiddel een machtiging nodig en heeft u deze nog niet aangevraagd? Dan kunt u de machtiging alsnog bij ons aanvragen op onze website. Hiervoor gebruikt u 1 van deze formulieren:
Heeft u een vervolgvoorziening gedeclareerd?
Controleer dan of u voor dit hulpmiddel met deze AGB-code al eerder een eerste voorziening heeft gedeclareerd. Is de eerste voorziening door een andere zorgverlener gedeclareerd? Dan heeft u alsnog een machtiging nodig voor een eerste voorziening.
Heeft u al een machtiging voor de gedeclareerde zorg?
Controleer dan in uw declaratie of:
- u de juiste GPH-code en AGPH-codes gebruikt heeft,
- u de juiste soort kosten gebruikt heeft,
- de behandeldatum tussen de startdatum en einddatum van de afgegeven machtiging valt,
- de AGB-code gelijk is aan de AGB-code op de machtiging.
Staat op de goedkeuringsbrief van de machtiging dat het gaat om een ‘BIZ-machtiging’? Dan declareert u de kosten niet via VECOZO, maar via ons formulier Declareren met een BIZ-machtiging.
Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.
Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.