Informatie over tweestapsverificatie

Vanaf 16 februari 2023 worden al onze zakelijke portalen extra beveiligd. Dit doen we door het inloggen via tweestapsverificatie te verplichten. Zo worden uw en onze gegevens nog beter beschermd. U kunt deze manier van inloggen nu al activeren. Op deze pagina vindt u alle informatie over deze inlogmethode. Heeft u hierna nog vragen? Neem dan gerust contact op met uw contactpersoon.

  • Tweestapsverificatie is een extra stap tijdens het inloggen. Normaal logt u in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij tweestapsverificatie voeren wij nog een extra controle uit. Zo weten we zeker dat u het bent. 

     

  • Nadat u uw gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld vragen wij u om een verificatiecode. Deze code sturen wij naar uw mobiele telefoon. Dit kan via een app of via een sms. U typt deze code in op het scherm waar u aan het inloggen bent. Wij controleren dan of de ingevoerde code hetzelfde is als de code die u heeft ontvangen. Klopt dit? Dan is de inlogpoging geslaagd en krijgt u toegang tot uw account.
  • Inloggen met alleen een gebruikersnaam en wachtwoord brengt risico’s met zich mee. Hackers en criminelen worden namelijk steeds beter in het kraken van wachtwoorden. Zo zouden onbevoegde personen toegang kunnen krijgen tot uw en onze data. Dit risico willen we niet lopen. Ook worden er vanuit de overheid steeds strengere eisen gesteld rondom het beveiligen van informatie. Daarom kiezen wij voor deze extra beveiligingsstap.

     

Het activeren en gebruiken van tweestapsverificatie

 
Vanaf 16 februari 2023 wordt inloggen met tweestapsverificatie verplicht. Maar u kunt deze manier van inloggen nu al activeren. Dit doet u in 4 eenvoudige stappen:

  1. Inloggen

    Log in via de gebruikelijke manier met uw gebruikersnaam en wachtwoord
  2. Klik op 'Activeer Tweestapsverificatie'

    Deze optie verschijnt automatisch op de pagina na het inloggen
  3. Volg de aanwijzingen op

    Wij leiden u door een aantal stappen
  4. Klaar!

    De tweestapsverificatie is nu geactiveerd voor uw account

Vanaf nu ontvangt u elke keer als u inlogt automatisch een verificatiecode van ons. Deze typt u in op het scherm waar u aan het inloggen bent.

2 opties voor het ontvangen van de verificatiecode

Tijdens de activatie kiest u zelf hoe u de verificatiecode wilt ontvangen. Dit kan via een sms of via een Authenticator App. Hieronder vindt u meer informatie over de 2 methodes. Zo kunt u gemakkelijk bepalen wat voor u de beste keuze is.


Verificatiecode via een app 

Dit heeft u nodig: telefoon of tablet met internet


  • Code direct zichtbaar in de app
  • Code kan op meerdere apparaten worden ontvangen
  • Te gebruiken met elke Authenticator App

Verificatiecode via SMS

Dit heeft u nodig: mobiele telefoon


  • Geen internetverbinding nodig
  • Werkt ook op oudere mobiele telefoons
  • Makkelijk in te stellen en te gebruiken 

Download gratis een Authenticator App

Wilt u de verificatiecodes per app ontvangen? Dan heeft u hiervoor een Authenticator App nodig. Elke Authenticator App is geschikt. Misschien heeft u er al eentje op uw smartphone of tablet staan. Is dit niet het geval? Dan raden wij de Authenticator App aan van Microsoft. Deze is gratis te downloaden in de App Store van Apple of de Google Play Store. Scan hiernaast een van de QR codes om de app direct op uw mobiele apparaat te downloaden.

Lukt het scannen niet? U kunt ook zoeken op 'Microsoft Authenticator' in de app store van uw mobiele apparaat. Of klik op een van de onderstaande links:

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam