Waardevolle klantbijeenkomst Nijmegen

24-04-2019
Luisteren we als zorgverzekeraar écht naar de verwachting die de samenleving van ons heeft? Verdiepen wij ons in de behoeften van onze klanten? En wat vinden klanten eigenlijk van onze Zinnige Zorg strategie? Deze en vele andere vragen kwamen vorige week voorbij tijdens de VGZ klantdialoog voor de regio Nijmegen. Tijdens deze avond gingen ruim 70 kritische en betrokken VGZ-verzekerden in gesprek met 2 innovatiemanagers en de CEO van VGZ, Tom Kliphuis. 

Hij startte de avond met een quiz. Hieruit bleek dat veel klanten niet weten dat niet de verzekeraar, maar de overheid bepaalt wat er in het basispakket zit. En hoe hoog het verplichte eigen risico is. De klanten reageerden verbaasd op deze nieuwe inzichten! Door het gesprek aan te gaan over de antwoorden startte meteen de dialoog over de maatschappelijke rol van de zorgverzekeraar: het betaalbaar houden van de zorg, nu en in de toekomst. 

Aansprekende presentatie van innovatiemanagers 

Jacqueline Batenburg en Charlotte Oldenburg (innovatiemanagers zorg) vertelden vervolgens vol passie hoe mooi het is om samen met zorgaanbieders te werken aan Zinnige Zorg. Praktijkvoorbeelden als de Breast Clinic (i.s.m. het Albert Schweitzer ziekenhuis), Slaaponderzoek thuis (i.s.m. Catharina ziekenhuis) en Pazopanib inname (i.s.m. Radboud UMC) spraken tot de verbeelding van de aanwezigen.

Veel vragen over zinnige zorg

De klanten reageerden enorm enthousiast op de presentatie en stelden vele vragen. Zo wilden ze exact weten met welke ziekenhuizen we samenwerken en waarom. Ook wilden ze meer weten over onze Good Practices én wie onze alliantiepartners zijn. Want, mochten ze in de toekomst zorg behoeven, ze daar behandeld willen worden. 

Nieuwe Good Practice 

Veel klanten deelden ook hun eigen ervaringen met Zinnige Zorg. Zo had iemand geen diabetesmedicatie meer nodig dankzij het programma ‘Keer Diabetes 2 Om’. En vertelde een andere klant door gezamenlijke besluitvorming te hebben gekozen zijn galblaas niet te laten verwijderen. De avond leverde zelfs nog een kansrijke nieuwe Good Practice op uit één van onze alliantie ziekenhuizen.

Al met al was het voor alle deelnemers aan het gesprek een nuttige avond. Met als slotconclusie Zinnige Zorg werkt pas echt als we naar onze klanten luisteren!
 
X
Cookies maken onze website gebruiksvriendelijker. Met cookies verzamelen wij informatie om de inhoud van de website te personaliseren en statistieken om de website te verbeteren. Lees meer over ons cookiebeleid.
Nee, ik ga niet akkoord
Ja, ik ga akkoord