Lancering service store met gezondheidsdiensten in VGZ-app

14-12-2022
Coöperatie VGZ biedt haar leden binnen de zorg-apps - van VGZ en enkele andere labels- sinds kort een uitgebreid platform met gezondheid- en zorgservices. Naast het regelen van praktische zaken rondom je zorgverzekering zoals je polis, zorgpas, vergoedingen en declareren, kun je voor meer diensten in de app terecht. Via de vertrouwde zorg-app, kun je via de knop Gezondheid en Zorg naar de service store. Hierin staan websites en apps van aanbieders van digitale zorg- en gezondheidsdiensten overzichtelijk bij elkaar. VGZ is de eerste zorgverzekeraar in Nederland die dit concept introduceert.

Om de zorg in Nederland toekomstbestendig te houden, moeten we samen de druk op de zorg verlagen. Samen met zorgprofessionals, leden en andere partners bieden wij diensten aan die bijdragen aan een gezonder Nederland. Digitale gezondheidsservices maken hier een belangrijk onderdeel van uit. Deze toevoeging maakt de app nog completer.

‘Leden verwachten steeds meer digitale services’

‘Onze leden hebben in toenemende mate behoefte aan digitale services’, vertelt Erwin Koekoek, innovatie catalyst bij Coöperatie VGZ. ‘Zij verwachten – net als bijvoorbeeld bij banken en retail – veel zaken via een app te kunnen regelen. De app is het startpunt voor alle servicetaken van de leden van VGZ. Hier kunnen ze al hun verzekeringszaken vinden, zoals hun polis, zorgpas, declaraties, vergoedingen en verbruikt eigen risico. Ze kunnen hier ook eenvoudig zelf declaraties indienen of een vraag stellen.’

Voordelen voor leden van VGZ

Onlangs zijn veel diensten op het gebied van gezondheid aan de service store toegevoegd, zoals de VGZ Mindfulness Coach, de VGZ Soepel en Sterk Coach, de Mijn Leefstijlcoach app van Albert Heijn, Nationale Apotheek, MedApp, Thuisarts en mentale gezondheidsdiensten, zoals workshops van Stichting Mirro. Dit biedt leden van VGZ veel extra voordelen, zoals oefeningen, speciale content en kortingen.

Verder uitbreiden en doelgerichte pop-ups

We breiden een groot deel van de gezondheidsservices uit naar andere merken: UMC, IZA, IZZ, VGZbewuzt, UnitedConsumers en Zorgzaam. Koekoek: ‘Het aanbod is steeds in ontwikkeling en wordt nog fors uitgebreid op het gebied van gezondheid, maar juist ook voor zorg. Hierdoor hopen we de zorg positief te kunnen veranderen, waarmee we efficiënter gebruikmaken van de beschikbare capaciteit en de zorg voor iedereen betaalbaar houden. Ook willen we vanuit de service store de mogelijkheid bieden om doelgericht pop-ups te tonen met tips. Bijvoorbeeld bij een verhuizing, wanneer iemand 18 jaar wordt of bij betalingsproblemen; vanzelfsprekend binnen de richtlijnen van de AVG.

Vertrouwen van partners

Steeds meer partners willen samen met ons aan een gezonder Nederland werken en bieden ook hun diensten aan in de service store. Voor een partner is het eenvoudig om zich aan te sluiten. Zogenaamde Sandbox-omgevingen kunnen binnen enkele dagen aan elkaar gekoppeld worden, zodat partners kunnen ervaren hoe eenvoudig en snel ze hun diensten via het service store concept kunnen ontsluiten richting onze verzekerden.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam