Kennisloket thuis in blijvende zorg
Persoonlijk advies voor passende zorg
Ouderen hebben vaak steeds meer zorg nodig. Er komt een moment waarop het thuis niet meer gaat. Het valt soms niet mee een weg te vinden in alle veranderingen. Laat staan nog structuur te ontdekken in de wirwar aan regels en formulieren. Het Kennisloket adviseert hierin.
Ook voor niet VGZ-verzekerden
Het Kennisloket helpt mensen bij het vinden van zorg die past bij hun situatie. Zo staat er ook voor uw patiënten altijd iemand klaar die helpt als er blijvende zorg nodig is. Het Kennisloket is er ook voor niet VGZ-verzekerden.
Helderheid over de juiste zorg
Het Kennisloket geeft antwoord op vragen als: gaat het om zorg die vanuit de gemeente (Wmo) komt,zorg vanuit de zorgverzekering of zorg vanuit het Zorgkantoor (Wlz)?
Dit doet het Kennisloket
- Kosteloos begeleiden en ondersteunen bij het regelen van passende zorg en de aanvraag daarvan.
- Advies op maat en het geven van inzicht in wat er op deze groep af komt. En welke stappen nodig zijn. We zorgen voor een overzicht met daarin de benodigde informatie voor de aanvraag.
- We zorgen voor een warme doorverbinding mocht dat nodig zijn. Heeft uw patiënt zorg vanuit de gemeente nodig? Dan kunnen we – als dit gewenst is – de situatie vooraf met de gemeente bespreken. Bellers hoeven dus maar 1 keer hun verhaal te vertellen. We willen voorkomen dat mensen van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Contact met onze adviseurs?
Is uw patiënt op zoek naar passende zorg voor zichzelf of zijn partner, vader of moeder? Onze adviseurs van het Kennisloket helpen uw patiënt kosteloos verder. Zij zijn bereikbaar via het telefoonnummer: 088-131 1657 van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 uur en 17.00 uur).