Een mooi voorbeeld van Service en bereikbaarheid

29-03-2022
In ons nieuwsitem Service & Bereikbaarheid is vernieuwd! hebben wij u laten weten dat de inhoud van deze prestatie is gewijzigd. Bij het beoordelen van aanvragen hebben wij verschillende websites bezocht. Tussen de websites hebben wij grote verschillen gezien. Wij delen graag een mooi voorbeeld van een website waar de informatie overzichtelijk is vermeld.

 

Uw dossier inzien / online regelen

Op onze website kunt u 24 uur per dag snel, veilig en online contact met uw huisarts hebben. Met uw eigen account logt u veilig in op het patiëntenomgeving en hoeft u niet elke keer opnieuw uw gegevens in te voeren. Naast het portaal zijn ook andere vormen van zorg op afstand mogelijk. Hieronder een toelichting:

  1. Zelf-triage: voordat u de praktijk belt of online een afspraak inplant, kijk eerst zelf op de website van Thuisarts. Dit is een betrouwbare website, die door onze assistentes ook wordt gebruikt om zelfzorg adviezen te geven.
  2. Inzien uitslagen laboratoriumonderzoek: u kunt de uitslagen van onderzoek van uw bloed, urine etc. bekijken in de patiëntomgeving van het ziekenhuis, of in de patiëntenomgeving op onze eigen website. Heeft u vragen over uw uitslagen? Stuur ons dan gerust een bericht.
  3. Uw dossier inzien: log in op de patiëntenomgeving en bekijk aantekeningen / afspraken die de huisarts heeft genoteerd na uw laatste bezoek of telefonisch contact. Voor meer informatie, klik hier.
  4. Afspraken maken: log in op de patiëntenomgeving om de beschikbare dagen / tijden te zien en plan uw afspraak.
  5. Aanvragen herhaalrecepten: log in op de patiëntenomgeving en kies uit uw medicatielijst de medicatie die u wilt herhalen. Lukt dit niet? Bel dan (24 uur per dag) de praktijk en kies voor de receptenlijn. Spreek een bericht in met uw naam, geboortedatum en de medicijnen die u wilt bestellen.
  6. Bericht sturen / E-consult: log in op de patiëntenomgeving en typ uw bericht aan de huisarts. U kunt bij het bericht ook een foto toevoegen, bijvoorbeeld om een plekje / wond te laten beoordelen. Wij vragen u vooral gebruik te maken van het portaal, omdat mailen met de praktijk minder veilig is: uw mail kan onderschept worden of verkeerd terecht komen. Uw bericht wordt binnen 2 werkdagen beantwoord.
  7. Video-consult: in overleg met de huisarts kunt u beeldbellen, in plaats van langskomen op de praktijk. Bel de assistente om een afspraak in te plannen.
  8. Thuis meten: voor sommige metingen hoeft u niet perse naar de praktijk te komen. U kunt thuis uw gewicht meten of 24 uur lang uw bloeddruk monitoren (wij lenen u hiervoor een meter uit). Ook een slaaponderzoek kunt u thuis doen. Neem contact op met de praktijk om te overleggen of u gebruik kunt maken van deze mogelijkheden. 

Om onze leden en uw patiënten zoveel mogelijk opties te bieden om een afspraak te maken, waaronder de optie van het digitaal maken van afspraken, willen wij u vragen deze optie (weer) aan te bieden, zodra dit verantwoord kan. Pas uw website hier dan zo nodig zo spoedig mogelijk op aan.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam