Op zoek naar passende zorg voor uw patient

Kennisloket. Thuis in blijvende zorg

13-10-2020
In juli 2020 zijn VGZ Zorgkantoor en VGZ Zorgverzekering gestart met een nieuwe service; het kennisloket thuis in blijvende zorg. Het Kennisloket geeft telefonisch advies aan ouderen over de verschillende domeinen (Wet maatschappelijke ondersteuning Wmo, Zorgverzekeringswet Zvw, Wet langdurige zorg Wlz) heen. In dit nieuwsbericht informeren wij u graag over het Kennisloket. 

Voor wie is het Kennisloket?

Het Kennisloket is een gratis service voor alle ouderen. Ook voor diegenen die niet bij bij één van onze merken verzekerd zijn. Ouderen of hun naasten kunnen bellen voor advies. Maar ook u als zorgaanbieder kan samen met de patiënt bellen voor advies.

In dit filmpje vertellen klandadviseurs van het Kennisloket wat zij doen en hoe zij patiënt helpen:

Het Kennisloket geeft begeleiding en ondersteuning

Het kennisloket helpt uw patiënten met:

  • Informatie over regels en te nemen stappen. Uw patiënt hoeft hierdoor minder zelf uit te zoeken en het is sneller duidelijk waar iemand terecht kan.
  • Persoonlijk zorgadvies van een expert, afgestemd op de specifieke situatie van uw patiënt.
  • Het maken van weloverwogen keuzes omdat alle mogelijkheden van uw patiënt duidelijk zijn.
  • Een goede voorbereiding op de toekomst, zodat uw patiënt niet ineens moeilijke beslissingen hoeft te maken.

> Lees meer over het Kennisloket thuis in blijvende zorg

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam