Uw gekozen zorgsoort:

Inkoopbeleid

Het duurzaam betaalbaar houden van de zorg is een enorme maatschappelijke uitdaging. We zien het als onze voornaamste opdracht om daaraan een bijdrage te leveren én aandacht te houden voor kwaliteit. Kwalitatief goede zorg (in één keer goed, niet onnodig, doelmatig) is immers wenselijk voor patiënten en leidt vaak tot lagere zorgkosten.

Inkoopproces

Het inkoopbeleid Farmacie 2019 vindt u hier.

Het inkoopbeleid Farmacie 2018 vindt u hier.

De contracteerperiode voor 2017 liep van 1 april 2016 tot en met 1 november 2016. In ons Inkoopbeleid 2017 (PDF) leest u het tijdspad van het contracteerproces.

De contracteerperiode voor 2016 liep van 1 april 2015 tot en met 1 november 2015. In ons Inkoopbeleid 2016 (pdf) leest u het tijdspad van het contracteerproces.

 

Criteria kwaliteit en doelmatigheid

Wij streven naar een goede kwaliteit van zorg tegen betaalbare zorgkosten. Om de medische kwaliteit en klantbeleving te toetsen, werken wij samen met externe partijen. De pijler distributie toetsen wij op basis van onze eigen gegevens. Op basis van de resultaten delen wij apotheekhoudenden in vijf profielen in. Wij informeren u altijd over uw score, zodat u uw zorg verder kunt verbeteren. In welke profiel u wordt ingedeeld, heeft ook invloed op het contract dat we met u afsluiten. Elk profiel heeft een ander tarief. Hoe beter de score, hoe hoger het tarief. Hier vindt u meer informatie over de procedure van de profielindeling van 2019.