Uw gekozen zorgsoort:

Inkoopbeleid

Samen met u werken we aan een sterke, toekomstbestendige eerstelijn die gericht is op zinnige zorg. Ons uitgangspunt is dat de klant regie voert over de eigen gezondheid en zorg. Op deze pagina leest u wat dat betekent voor het inkoopbeleid en hoe de inkoop georganiseerd wordt bij VGZ.

Inkoop van huisartsenzorg & multi-disciplinaire zorg

Ons inkoopbeleid staat in het teken van 'Zinnige Zorg' en gaat in op huisartspraktijken, zorggroepen, gezondheidscentra en huisartsenposten. In het inkoopbeleid leest u meer over onze visie op huisartsenzorg en multi-disciplinaire zorg en gaan we in op de criteria, aanvullende prestaties en het procesverloop van zorginkoop. Bekijk hier het:

Zinnige zorg: betere zorg voor de patiënt, tegen lagere kosten

Zinnige zorg is volgens ons zorg die beter is voor de patiënt tegen lagere kosten – mede dankzij en altijd samen met u als huisarts. VGZ gelooft in zinnige zorg. Want de zorg in Nederland is één van de beste van de wereld, maar goede zorg moet ook in de toekomst betaalbaar blijven. 

Wij geloven dat dat kan door samen met u te werken aan zinnige zorg. U weet immers als geen ander wat beter is voor de patiënt en waar kosten bespaard kunnen worden. Wij geloven dat onze focus op betaalbaarheid niet ten koste hoeft te gaan van de kwaliteit van zorg. Sterker nog: kwaliteit en kostenbeheersing kunnen elkaar versterken en de toegankelijkheid van de zorg ook op de lange termijn behouden. Steeds meer zorgaanbieders leren ons wat goede voorbeelden van zinnige zorg zijn. Oftewel: good practices. Bewezen succesvolle voorbeelden van goede zorg voor de patiënt, tegen lagere kosten. Lees hier meer over zinnige zorg en good practices.

 
Benieuwd naar praktijkvoorbeelden van zinnige zorg?
Samen met u werken we aan zinnige zorg! 

Veelgestelde vragen en antwoorden

  • Waar kan ik het inkoopbeleid van voorgaande jaren terugvinden?
    Het inkoopbeleid van 20202019 en 2018 is beschikbaar op onze website. Wilt u het inkoopbeleid van voorgaande jaren inzien? Neem dan contact op met ons.
  • Waar kan ik mijn inhoudelijke vraag over het inkoopbeleid het beste stellen?

    Uw inhoudelijke vragen over het inkoopbeleid en over zorginkoop stelt u aan uw regionale zorginkoper of via e-mail aan zorginkoopintegralezorg@vgz.nl.

  • Wat is een voorbeeld van een good practice in de huisartsenzorg?

    Een voorbeeld van een good practice in de Huisartsenzorg is het terugverwijzen van hart- en vaatpatiënten van de tweede- naar de eerstelijn en het meekijkconsult. Medisch specialisten voor cardiologie, nefrologie, kno, pulmonologie, dermatologie en oogheelkunde kijken mee met de huisarts als deze twijfelt over doorverwijzing.

    Hierdoor hoeft een huisarts de patiënt vaak niet meer door te verwijzen naar het ziekenhuis. De implementatie van deze good practice in uw regio vindt plaats als wij ook een afspraak met aanbieders in de tweedelijn kunnen maken over de besparing.

Staat uw vraag over het inkoopbeleid er niet tussen? Neem contact met ons op, we helpen u graag verder!

X
Cookies maken onze website gebruiksvriendelijker. Met cookies verzamelen wij informatie om de inhoud van de website te personaliseren en statistieken om de website te verbeteren. Lees meer over ons cookiebeleid.
Nee, ik ga niet akkoord
Ja, ik ga akkoord