Wijziging inkoopbeleid: Aanbod overeenkomst Dieetpreparaten bij gecontracteerde aanbieders via VECOZO i.p.v. e-mail
15-07-2025
In ons Inkoopbeleid Extramurale Farmaceutische zorg staat beschreven hoe we onze overeenkomsten voor 2026 aanbieden. De manier waarop we de overeenkomst Dieetpreparaten aanbieden is veranderd. Reeds gecontracteerde openbare apotheken, apotheekhoudende huisartsen, poliklinische apotheken en internetapotheken die al een overeenkomst Farmaceutische Zorg 2026 met ons hebben, ontvangen het aanbod via het VECOZO Zorginkoopportaal in plaats van via e-mail.
Waarom deze wijziging?
Met deze wijziging willen we het ontvangen en accepteren van het contractaanbod makkelijker en efficiënter maken voor u. Door de overeenkomst aan te bieden via het VECOZO Zorginkoopportaal verminderen we overbodig e-mailverkeer en zorgen we voor een overzichtelijker proces.Wat betekent dit voor u als zorgaanbieder?
Openbare apotheken, apotheekhoudende huisartsen, poliklinische apotheken en internetapotheken die al een overeenkomst Farmaceutische Zorg 2026 met ons hebben, ontvangen uiterlijk 1 oktober 2025 het aanbod voor de overeenkomst Dieetpreparaten via het VECOZO Zorginkoopportaal. U ontvangt van VECOZO bericht wanneer uw overeenkomst klaarstaat.Wijziging Inkoopbeleid 2026
Deze wijziging is opgenomen in ons Inkoopbeleid Extramurale Farmaceutische zorg 2026 en vindt u in het hoofdstuk ‘Wijzigingen en aanvullingen op het inkoopbeleid’.