Nieuws
In gesprek met apothekers tijdens BENU Jaarcongres
Behoeften, kansen en pijnpunten vanuit het perspectief van de patiënt
Onder het motto Zorg dichterbij de consument gingen we samen met apothekers aan de slag met de vraag: Hoe ervaren patiënten de apotheekzorg van nu – en wat hebben zij nodig in de toekomst?
Na enkele prikkelende stellingen kropen we in de huid van de patiënt. In verschillende groepen werkten we aan vraagstukken en uitdagingen vanuit verschillende patiëntprofielen, zoals:
- Chronisch zieken
- Kwetsbare ouderen
- Sociale minima
- Zorgmijders
- Jonge gezinnen
Open en inspirerende gesprekken
De workshops zorgden voor levendige discussies, herkenbare praktijkvoorbeelden en nieuwe inzichten. Door samen te kijken vanuit het perspectief van de patiënt ontstond een open en constructieve dialoog over hoe apotheekzorg dichter bij mensen kan komen – zowel fysiek als digitaal.
Voor ons vormden de workshops een waardevolle aanvulling op het klantonderzoek dat we eerder dit jaar samen met de Patiëntenfederatie Nederland hebben uitgevoerd.
