Gedeeltelijke afkeur terhandstellingsprestaties

25-02-2021
Een deel van de declaraties over januari 2021 is helaas foutief afgehandeld door ons. Mogelijk zijn terhandstellingsprestaties afgerekend tegen het tarief uit de basisovereenkomst in plaats van het tarief dat we voor de aanvullende afspraken overeen zijn gekomen.

 
Wij hebben met landelijke en regionale vertegenwoordigingspartijen aanvullende afspraken gemaakt voor 2021-2022, waardoor op enkele tarieven uit onze basisovereenkomst per 1 januari 2021 een opslag van toepassing is. Wij hebben deze opslagen in ons systeem verwerkt. Echter blijkt nu dat er in het geautomatiseerd inlezen van de overeenkomst vanuit Vecozo naar ons declaratieverwerkingssysteem een “bug” zit, waardoor bij een deel van de apotheken de door ons aangepaste tarieven weer teruggezet zijn naar de tarieven uit de basisovereenkomst.

 

Oorzaak

Wanneer de overeenkomst in Vecozo bekeken wordt, veroorzaakt dit in ons systeem een controle op de overeenkomst. Bij deze controle worden de opslagen van de aanvullende afspraken overschreven met de tarieven uit de basisovereenkomst.

 

Omvang

Dit probleem doet zich alleen voor bij overeenkomsten met een ingangsdatum van 1-1-2021, die na het accepteren van de overeenkomst nog zijn geraadpleegd.
Heeft u een overeenkomst 2020-2021? Dan doet dit probleem zich bij uw apotheek niet voor.

 

Vervolg

Wij werken hard aan een oplossing en doen ons uiterste best om de declaraties van februari tegen het juiste tarief af te rekenen. Zodra de fout hersteld is, zullen wij de foutief verwerkte declaraties van januari zelf in correctie nemen. U hoeft hiervoor niets te doen.

 
  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam