Informatie bij afwijsreden 9675

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw paramedische zorg declaratie is afgewezen vanwege één of meer van onderstaande redenen:

  • U kunt niet voor hetzelfde traject een ander zorgtrajectnummer aanleveren.

    Dit kunt u doen

    Zet de oude gegevens om in de nieuwe software zodat het juiste zorgtrajectnummer overgenomen wordt. Dit kunt u regelen met uw (vorige) softwareleverancier.

  • Tijdens het behandeltraject moet het zorgtrajectnummer altijd gelijk blijven. Wijzigt uw software het zorgtrajectnummer? Dan wordt uw declaratie afgewezen.

    Dit kunt u doen

    Neem contact op met uw softwareleverancier.

  • Is het zorgtrajectnummer niet gelijk? Dan wordt de declaratie afgewezen.

    Dit kunt u doen

    Zorg dat het zorgtrajectnummer gelijk is voor de intake en behandeling. Past uw software dit aan? Neem dan contact op met uw softwareleverancier.

  • Declareert u voor uw patiënt zowel fysio- als oefentherapie voor het zelfde behandeltraject? Dan moet het zorgtrajectnummer van de fysiotherapeutische en oefentherapeutische behandeling gelijk zijn.

    Dit kunt u doen

    Zorg dat het zorgtrajectnummer gelijk is voor beide behandelingen. Past uw software dit aan? Neem dan contact op met uw softwareleverancier.
  • Sinds een aantal weken is er een storing in de software van 'SpotOnMedics' waardoor het zorgtrajectnummer door deze software incorrect vastgelegd kan worden.

    Dit kunt u doen

    Declareer opnieuw met het juiste zorgtrajectnummer. Wilt u het zorgtrajectnummer van uw afgewezen declaratie bij ons opvragen? Gebruik dan het formulier opvragen correcte zorgtrajectnummers.

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.


Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam