Informatie bij afwijsreden 9648

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie paramedische zorg is afgewezen vanwege de volgende reden:

De startdatum van het zorgtraject in uw declaratie komt niet overeen met de startdatum die bij ons bekend is

Op de afrekenspecificatie die u van ons heeft ontvangen vindt u de volgende melding: ‘Ziektegeval #1# heeft geen zorgtrajectnummer en een eerdere startdatum (#2#) dan aangeleverd (#3#)’.

De datums die op uw afrekenspecificatie zijn ingevuld op de locaties van '#2#' en '#3#' moeten gelijk zijn aan elkaar. Uw declaratie is door ons afgewezen omdat deze datums niet overeenkomen. 

Dit kunt u doen

  1. Neem de bij ons bekende startdatum van het zorgtraject over in uw eigen administratie en/of declaratiesoftware. Deze datum vindt u op de afrekenspecificatie die u van ons heeft ontvangen op de locatie van '#2#' in de melding.
  2. Declareer de behandeling vervolgens opnieuw bij ons. Hierbij vult u de juiste startdatum van het zorgtraject in.

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.


Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam