Informatie bij afwijsreden 0582

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie paramedische zorg is afgewezen vanwege de volgende reden:

Prestatiecode ontbreekt of is onjuist (niet bestaande code)

De prestatiecode waarmee u declareert of artikel [AP] GPH-/DBC-declaratiecode is niet correct of bestaat niet.

Dit kunt u doen

Controleer of u de correcte code heeft gebruikt. Controleer ook of deze code declarabel is. U vindt de prestatiecodes op de website van Vektis, of in uw overeenkomst.

Heeft u meerdere intakes gedeclareerd in hetzelfde behandeltraject?

Ook dan krijgt u deze retourcode. U kunt per behandeltraject 1 keer een intake declareren. U kunt de afgewezen behandeling opnieuw bij ons indienen met de prestatiecode, anders dan de intake.

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.


Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam