Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Op de declaratiedatum is de behandelaar niet werkzaam in de declarerende praktijk.
Controleer of de behandelaar werkzaam is in de declarerende praktijk, op de doorgegeven behandeldatum. Is dit het geval? Controleer dan of de inschrijving van de behandelaar goed doorgekomen is in Vektis.
Het kan een week duren voordat een inschrijving van een zorgaanbieder via Vektis in onze systemen geregistreerd is.
Wilt u weten of de inschrijving van een zorgaanbieder bij ons bekend is? Neem dan contact met ons op.
De behandelaar heeft in Vektis niet het specialisme wat nodig is om in aanmerking te komen voor een vergoeding.
Controleer in Vektis of de betreffende behandelaar ook voor het juiste specialisme is toegevoegd. En controleer ook of dit goed vermeld staat onder 'Zorgaanbod' bij de praktijk.
Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.
Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.