Retourinformatie voor afwijsreden 0611

Is uw declaratie afgewezen?

Vind hieronder de reden van afwijzing met tips & adviezen.

Uw declaratie is afgewezen vanwege de volgende reden:

De tarief prestatie ontbreekt of is niet in overeenstemming met de landelijke afspraken / contractuele afspraken.

Tips & adviezen: Mogelijk is uw declaratie afgewezen omdat u geen overeenkomst met ons heeft voor deze zorg. Om die reden kan het niet-gecontracteerde tarief uitbetaald worden. Heeft u wel een overeenkomst voor deze zorg? Dan is het mogelijk dat op de behandeldatum de zorgverlener niet werkzaam was in de praktijk. Was deze wel al werkzaam in uw praktijk en stond hij/zij in ingeschreven bij Vektis? Dan kan het dat de inschrijving nog niet verwerkt is in ons systeem, dit duurt 3 werkdagen. Nadat de gegevens zijn verwerkt, kunt u de declaratie alsnog indienen.

Declareert u een specifieke diagnose of behandeling?

Tips & adviezen: bieden de bovenstaande tips & adviezen geen uitkomst én declareert u een specifieke diagnose of behandeling? Controleer dan meer informatie voor 'Specifieke indicaties'

ParkinsonNet en Chronisch ZorgNet

Indien de behandelaar niet is aangesloten bij ParkinsonNet en/of Chronisch ZorgNet, ontstaat er een tariefverschil. Controleer of de behandelaar is aangesloten bij ParkinsonNet en/of Chronisch ZorgNet. Is de behandelaar wel aangesloten en staat dit geregistreerd in Vektis? Dan vragen wij u om contact met ons op te nemen.

Extrapiramidale aandoening

Heeft uw declaratie te maken met een behandeling voor een extrapiramidale aandoening? Vul dan het formulier 'Melden behandeling extrapiramidale aandoening' in. 

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam