Informatie bij afwijsreden 9471
Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Uw declaratie paramedische zorg is afgewezen vanwege de volgende reden:
De startdatum van het zorgtraject in uw declaratie komt niet overeen met de startdatum die bij ons bekend is
Op de afrekenspecificatie die u van ons heeft ontvangen vindt u de volgende melding 'Deze zorgvraag van deze verzekerde heeft hetzelfde zorgtraject, maar een andere startdatum (#2#) dan aangeleverd (#3#)'.
De datums die op uw afrekenspecificatie zijn ingevuld op de locaties van '#2#' en '#3#' moeten gelijk zijn aan elkaar. Uw declaratie is door ons afgewezen omdat deze datums niet overeenkomen.
Dit kunt u doen
- Neem de bij ons bekende startdatum van het zorgtraject over in uw eigen administratie en/of declaratiesoftware. Deze datum vindt u op de afrekenspecificatie die u van ons heeft ontvangen op de locatie van '#2#' in de melding.
- Declareer de behandeling vervolgens opnieuw bij ons. Hierbij vult u de juiste startdatum van het zorgtraject in.
Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.
Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.
Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.