Uw gekozen zorgsoort:

Overeenkomsten gebruiksartikelen

Welke gebruiksartikelen zijn gecontracteerd?

De gebruiksartikelen zijn gecontracteerd. Dit betekent dat Coöperatie VGZ diverse (kwaliteits)eisen stelt aan bestaande en nieuwe leveranciers en tussentijds geen nieuwe contracten afsluit.

Gebruiksartikelen Orthopedie die gecontracteerd zijn:

  • Armprothesen
  • Beenprothesen
  • Ligorthesen
  • Oogprothesen
  • Orthesen
  • Orthopedische schoenen
  • Robotmanipulator

Gebruiksartikelen Horen, Zien en Communicatie die gecontracteerd zijn:

  • Hoortoestellen categorie 1-3
  • Hoortoestellen categorie 4-5
  • Triage-audiometrie
  • Ringleiding-, infrarood en FM-apparatuur
  • Soloapparatuur
  • Wek- en waarschuwing
  • Botverankerd hoortoestel (BAHA) met softband
  • Low vision hulpmiddelen
  • Braillehulpmiddelen
  • Lenzen Hoofdverzekering
  • Communicatiehulpmiddelen

Wanneer u voor een van deze overeenkomsten in aanmerking wilt komen, kunt u de (kwaliteits) eisen opvragen door een mail te sturen naar zorginkoop.hulpmiddelen@vgz.nl. Geef in uw mail duidelijk aan voor welk soort contract u de selectiecriteria opvraagt. Pruiken, mammacare en therapeutisch elastische kousen worden digitaal gecontracteerd. Wanneer u voldoet aan onze kwaliteitseisen (pruiken: ANKO of SEMH-HWK, mammacare SEMH-MMC gecertificeerd en therapeutisch elastische kousen SEMH-TEK) kunt u online een overeenkomst afsluiten.

Online zorgovereenkomst afsluiten

Om voor één van deze overeenkomsten in aanmerking te komen, vult u de vragenlijst in. Om toegang te krijgen tot deze vragenlijst moet u (de gemachtigde namens de onderneming) een persoonlijk Vecozocertificaat met autorisatie voor de dienst Zorginkoopportaal hebben. Beschikt u hier niet over of bent u niet geautoriseerd voor de dienst Zorginkoopportaal? Vraag dit dan zo snel mogelijk aan bij Vecozo. Op de kennisbankpagina van Vecozo staat hoe u dit kunt doen. Hier vindt u ook de contactinformatie voor de afdeling Support van Vecozo. Door middel van de vragenlijst wordt vastgesteld of u of uw praktijk aan de voorwaarden van de overeenkomst voldoet. Wanneer dit is vastgesteld, ontvangt u een mail met daarin de link naar de website waar u de overeenkomst(en) in kunt zien en kunt accepteren. Pas wanneer u de overeenkomst geaccepteerd heeft, wordt deze geactiveerd. Voor algemene informatie over contracten kijkt u op de pagina Contracten.