Informatie bij afwijsreden 0320

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw ziekenvervoerdeclaratie is afgewezen met de volgende reden:

Uw cliënt of patiënt is niet bij ons verzekerd op de gedeclareerde vervoersdatum

Alleen declaraties van onze verzekerden kunnen wij uitbetalen. Uw cliënt of patiënt is op de behandeldatum niet bij één van onze merken verzekerd.

Dit kunt u doen

Controleer waar uw cliënt of patiënt verzekerd is (of was) op de gedeclareerde vervoersdatum. U kunt dit controleren door:

  • Een Controle Op Verzekeringsgegevens (COV) in VECOZO.
  • Uw declaratiesoftware te controleren. Als deze software actueel is, vindt u hierin de juiste informatie. Is uw software niet actueel? Dan is het belangrijk om deze te updaten en om te proberen de software in de toekomst actueel te houden. Zodat u tijdens het declareren over de juiste informatie beschikt. Voor meer informatie over het updaten van uw declaratiesoftware kunt u terecht bij uw softwareleverancier.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam