Verwerking van uw declaraties na technische storing

21-07-2025
Vanwege een technische storing hebben wij uw declaraties tussen 12 en 19 juli helaas niet correct kunnen verwerken. Dit probleem is inmiddels opgelost en alle declaraties zijn uitbetaald.

Zo weet u hoe uw declaraties zijn verwerkt

Alle declaraties zijn inmiddels correct verwerkt. We hebben hiervoor verschillende declaraties moeten verrekenen of corrigeren. Hierdoor staan er in uw financiële specificaties mogelijk veel verschillende bedragen. 

Controleren van uw uitbetalingen

Is er een lager bedrag aan u uitbetaald dan het bedrag dat op uw afrekenspecificatie staat? Met onderstaande 2 stappen kunt u terugvinden hoe uw declaraties zijn verwerkt.

  • Mogelijk is het verschil te verklaren door afgewezen declaraties.

Vergelijk daarom het verschil tussen het totaalbedrag op de afrekenspecificatie en het bedrag op uw bankrekening met het bedrag van afgewezen declaraties. Uw afgewezen declaraties vindt u onder ‘Meldingen’ op uw afrekenspecificatie.

  • Mist u alsnog een deel van het bedrag?

Wacht dan de bijbehorende betaalspecificatie af. Daarin vindt u meer informatie over hoe we onderdelen van declaraties met elkaar verrekend hebben. 

Komt u er in de tussentijd toch niet uit?

Stuur ons dan uw vragen via het formulier ‘Opvragen reden verrekening bedragen’. We helpen u graag verder.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam