Uw gekozen zorgsoort:

Service en Contact

Heeft u een vraag over het inkoopbeleid, uw overeenkomst, declaratie of machtiging? Wij helpen u graag! In veel gevallen kunt u het antwoord op uw vraag vinden in de kennisbank.

360x150
Nieuws
Het laatste nieuws over paramedische zorg en VGZ vindt u hier.
360x150
Kennisbank
In de kennisbank staat uitgebreide informatie over diverse onderwerpen.
360x150
Declaratie afgewezen
Zoek hieronder in het dropdown-menu de code op en we bieden u tips & adviezen.
Heeft u goede ideeën voor deze website?
Help mee onze online dienstverlening te verbeteren! 

Veelgestelde vragen

  • Waarom is mijn declaratie afgewezen?

    Het kan zijn dat uw declaratie wordt afgewezen. In dat geval kunt u de afwijscode opzoeken via onze website. We geven u bij iedere code een heldere uitleg. Selecteer de afwijsreden hier op de homepage rechtsboven onder 'Afwijsredenen'. Meer informatie over declaraties staat ook op onze declaratiepagina.

  • Wat is de status van mijn machtiging?
    Bij correcte en volledige aanlevering vindt de beoordeling van uw aanvraag binnen 10 kalenderdagen plaats.

    Is uw aanvraag goedgekeurd maar u geeft geen goedkeuringsbrief ontvangen? Wij versturen uw correspondentie naar het adres wat in Vektis vermeld staat. U kunt eventueel een nieuwe goedkeuringsbrief aanvragen bij het Zorgaanbiedersloket.
  • Hoe doe ik mee aan Zinnige Zorg?

    Om met ons mee te werken aan zinnige zorg, zijn er twee mogelijkheden: 

    • Meedoen via één van onze alliantiepartners
    • Zelf een Good Practice indienen

    Aansluiten bij een bestaande Good Practice

    Om mee te doen met een van onze alliantiepartners, kunt u hen zelf benaderen.

    Zelf een Good Practice indienen

    Uw praktijk kan zelf een good practice bij ons indienen. We spreken van een good practice als het onderstaande kenmerken draagt: 

    • vernieuwende methode, techniek, handelswijze, procedure, samenwerking of technologische ontwikkeling;
    • zinnige zorg; betere zorg tegen lagere kosten, mede dankzij en altijd samen met zorgaanbieders; 
    • zorg waarin de patiënt centraal staat;
    • is vastgesteld in de praktijk;
    • is op andere plekken toepasbaar;
    • de zorgaanbieder kan een ambassadeursrol vervullen richting zorgaanbieders.

    Voldoet uw idee aan bovenstaande punten? Download het formulier en mail dit naar goodpractices@vgz.nl.

U kunt uw vraag uiteraard ook aan ons stellen via ons contactformulier hieronder. Heeft u liever direct contact? Wij staan u graag te woord. U kunt ons (op werkdagen tussen 08:30 - 17:00 uur) bereiken via telefoonnummer 040 - 297 58 49.

 

Ons postadres

Coöperatie VGZ UA

Postbus 445

5600 AK Eindhoven 

 

Raadpleeg algemene informatie over onze inkoopvoorwaarden en controleplannen.


Contactformulier

Het laatste nieuws

Wanneer u ons via onderstaand formulier een vraag stelt, krijgt u binnen 2 werkdagen een reactie van ons. Om uw vraag zo deskundig en zo spoedig mogelijk te kunnen beantwoorden, verzoeken wij u aan te geven waar uw vraag betrekking op heeft.
Via dit nummer kunnen we u bereiken als we nog vragen over uw aanvraag hebben.
Het is mogelijk 1 bijlage per formulier te uploaden. Wanneer u meerdere bijlagen tegelijkertijd wilt uploaden, voegt u een ZIP-file toe (instructies bestanden comprimeren). De totale grootte van de bijlage mag maximaal 6 MB zijn. U kunt uw bestanden uploaden als .png, .jpg, .bmp, .tif, .tiff, .pdf, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .txt. In verband met de wet op de privacy kunt u hier geen machtigingsaanvragen uploaden.