Uw gekozen zorgsoort:

Service en Contact

Heeft u een vraag over het inkoopbeleid, uw overeenkomst, declaratie of machtiging? Wij helpen u graag! In veel gevallen kunt u het antwoord op uw vraag vinden in de kennisbank.

360x150
Nieuws

Het laatste nieuws over paramedische zorg en VGZ vindt u hier.

360x150
Kennisbank

In de kennisbank staat uitgebreide informatie over diverse onderwerpen.

360x150
Declaratie afgewezen

Declaratie afgewezen? Zoek uw afwijscode op en krijg tips en adviezen via de afwijsredentool.

360x150
Contact

Via telefoonnummer 040 -297 58 49 of het contactformulier buiten kantooruren.

Heeft u goede ideeën voor deze website?
Help mee onze online dienstverlening te verbeteren! 

Veelgestelde vragen

  • Ik heb een vraag over de overeenkomst voor 2019
    We hebben de meest voorkomende onderwerpen op een rij gezet in onze kennisbank
  • Wat zijn de tarieven per overeenkomst?

    De tarieven reguliere zitting per overeenkomst zijn als volgt: 

    Intensief - € 32,50

    Generiek A - € 29,90

    Generiek B - € 29,60

    Basis - € 27,75

    Verbeter - € 27,75

    Meer informatie over onze overeenkomsten

  • Waarom is mijn declaratie afgewezen?

    Het kan zijn dat uw declaratie wordt afgewezen. In dat geval kunt u de afwijscode opzoeken via onze website. We geven u bij iedere code een heldere uitleg. Selecteer de afwijsreden hier op de homepage rechtsboven onder 'Afwijsredenen'. Meer informatie over declaraties staat ook op onze declaratiepagina.

  • Wat is de status van mijn machtiging?
    Bij correcte en volledige aanlevering vindt de beoordeling van uw aanvraag binnen 10 kalenderdagen plaats.

    Is uw aanvraag goedgekeurd maar u geeft geen goedkeuringsbrief ontvangen? Wij versturen uw correspondentie naar het adres wat in Vektis vermeld staat. U kunt eventueel een nieuwe goedkeuringsbrief aanvragen bij het Zorgaanbiedersloket.
  • Hoe doe ik mee aan Zinnige Zorg?

    Om met ons mee te werken aan zinnige zorg, zijn er twee mogelijkheden: 

    • Meedoen via één van onze alliantiepartners
    • Zelf een Good Practice indienen

    Aansluiten bij een bestaande Good Practice

    Om mee te doen met een van onze alliantiepartners, kunt u hen zelf benaderen.

    Zelf een Good Practice indienen

    Uw praktijk kan zelf een good practice bij ons indienen. We spreken van een good practice als het onderstaande kenmerken draagt: 

    • vernieuwende methode, techniek, handelswijze, procedure, samenwerking of technologische ontwikkeling;
    • zinnige zorg; betere zorg tegen lagere kosten, mede dankzij en altijd samen met zorgaanbieders; 
    • zorg waarin de patiënt centraal staat;
    • is vastgesteld in de praktijk;
    • is op andere plekken toepasbaar;
    • de zorgaanbieder kan een ambassadeursrol vervullen richting zorgaanbieders.

    Voldoet uw idee aan bovenstaande punten? Download het formulier en mail dit naar goodpractices@vgz.nl.

U kunt uw vraag uiteraard ook aan ons stellen via ons contactformulier hieronder. Heeft u liever direct contact? Wij staan u graag te woord. U kunt ons (op werkdagen tussen 08:30 - 17:00 uur) bereiken via telefoonnummer 040 - 297 58 49.

 

Ons postadres

Coöperatie VGZ UA

Postbus 445

5600 AK Eindhoven 

 

Raadpleeg algemene informatie over onze inkoopvoorwaarden en controleplannen.

 

Contactformulier

Wanneer u ons via onderstaand formulier een vraag stelt, krijgt u binnen 2 werkdagen een reactie van ons. Om uw vraag zo deskundig en zo spoedig mogelijk te kunnen beantwoorden, verzoeken wij u aan te geven waar uw vraag betrekking op heeft.
Via dit nummer kunnen we u bereiken als we nog vragen over uw aanvraag hebben.
Het is mogelijk 1 bijlage per formulier te uploaden. Wanneer u meerdere bijlagen tegelijkertijd wilt uploaden, voegt u een ZIP-file toe (instructies bestanden comprimeren). De totale grootte van de bijlage mag maximaal 6 MB zijn. U kunt uw bestanden uploaden als .png, .jpg, .bmp, .tif, .tiff, .pdf, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .txt. In verband met de wet op de privacy kunt u hier geen machtigingsaanvragen uploaden.