Uw gekozen zorgsoort:

Service en Contact

Heeft u een vraag over het inkoopbeleid, uw overeenkomst, declaratie of machtiging? Wij helpen u graag! In veel gevallen kunt u het antwoord op uw vraag vinden in de kennisbank

360x150
Kennisbank

In de kennisbank staat uitgebreide informatie over diverse onderwerpen.

360x150
Contact

Chat 24/7 met ons. Bellen kan via 040 -297 58 49. Gebruik buiten kantooruren het contactformulier.

360x150
Online regelen

Gegevens wijzigen doet u online. Soms bij ons en soms bij Vektis. Bekijk hiervoor het overzicht.

360x150
Declaratie afgewezen

Declaratie afgewezen? Zoek uw afwijscode op en krijg tips en adviezen via de afwijsredentool.

Stel uw vraag direct online
Chat nu met ons via de knop onderin het scherm 

Veelgestelde vragen

  • Ik heb een vraag over de overeenkomsten.
    We hebben de meest voorkomende onderwerpen op een rij gezet in onze kennisbank
  • Waarom is mijn declaratie afgewezen?

    Het kan zijn dat uw declaratie wordt afgewezen. In dat geval kunt u de afwijscode opzoeken via onze website. We geven u bij iedere code een heldere uitleg. Selecteer de afwijsreden hier op de homepage rechtsboven onder 'Afwijsredenen'. Meer informatie over declaraties staat ook op onze declaratiepagina.

  • Wat is de status van mijn machtiging?
    Bij correcte en volledige aanlevering vindt de beoordeling van uw aanvraag binnen 10 kalenderdagen plaats.

    Is uw aanvraag goedgekeurd maar u geeft geen goedkeuringsbrief ontvangen? Wij versturen uw correspondentie naar het adres wat in Vektis vermeld staat. U kunt eventueel een nieuwe goedkeuringsbrief aanvragen bij het Zorgaanbiedersloket.
  • Hoe doe ik mee aan Zinnige Zorg?

    Om met ons mee te werken aan zinnige zorg, zijn er twee mogelijkheden: 

    • Meedoen via één van onze alliantiepartners
    • Zelf een Good Practice indienen

    Aansluiten bij een bestaande Good Practice

    Om mee te doen met een van onze alliantiepartners, kunt u hen zelf benaderen.

    Zelf een Good Practice indienen

    Uw praktijk kan zelf een good practice bij ons indienen. We spreken van een good practice als het onderstaande kenmerken draagt: 

    • vernieuwende methode, techniek, handelswijze, procedure, samenwerking of technologische ontwikkeling;
    • zinnige zorg; betere zorg tegen lagere kosten, mede dankzij en altijd samen met zorgaanbieders; 
    • zorg waarin de patiënt centraal staat;
    • is vastgesteld in de praktijk;
    • is op andere plekken toepasbaar;
    • de zorgaanbieder kan een ambassadeursrol vervullen richting zorgaanbieders.

    Voldoet uw idee aan bovenstaande punten? Download het formulier en mail dit naar goodpractices@vgz.nl.

U kunt ons 24/7 bereiken via de online chat. Tijdens kantooruren kunt u live met één van onze medewerkers chatten of bellen via 040 -297 58 49.  Buiten kantoortijden kunt u ook het contactformulier invullen. Raadpleeg algemene informatie over onze inkoopvoorwaarden en controleplannen.

 

X
Cookies maken onze website gebruiksvriendelijker. Met cookies verzamelen wij informatie om de inhoud van de website te personaliseren en statistieken om de website te verbeteren. Lees meer over ons cookiebeleid.
Nee, ik ga niet akkoord
Ja, ik ga akkoord