Service en Contact
Heeft u een vraag over het inkoopbeleid, uw overeenkomst, declaratie of machtiging? Wij helpen u graag! In veel gevallen kunt u het antwoord op uw vraag vinden in de kennisbank.

Chat 24/7 met ons. Bellen kan via 040 -297 58 49. Gebruik buiten kantooruren het contactformulier.

Gegevens wijzigen doet u online. Soms bij ons en soms bij Vektis. Bekijk hiervoor het overzicht.

Declaratie afgewezen? Zoek uw afwijscode op en krijg tips en adviezen via de afwijsredentool.
Veelgestelde vragen
-
Waarom is mijn declaratie afgewezen?
Het kan zijn dat uw declaratie wordt afgewezen. In dat geval kunt u de afwijscode opzoeken via onze website. We geven u bij iedere code een heldere uitleg. Selecteer de afwijsreden hier op de homepage rechtsboven onder 'Afwijsredenen'. Meer informatie over declaraties staat ook op onze declaratiepagina.
-
Wat is de status van mijn machtiging?
Bij correcte en volledige aanlevering vindt de beoordeling van uw aanvraag binnen 10 kalenderdagen plaats.Is uw aanvraag goedgekeurd, maar heeft u geen goedkeuringsbrief ontvangen? Wij versturen uw correspondentie naar het adres wat in Vektis vermeld staat. U kunt eventueel een nieuwe goedkeuringsbrief aanvragen bij het Zorgaanbiedersloket. -
Hoe doe ik mee aan Zinnige Zorg?
Om met ons mee te werken aan zinnige zorg, zijn er twee mogelijkheden:
- Meedoen via één van onze alliantiepartners
- Zelf een Good Practice indienen
Aansluiten bij een bestaande Good Practice
Om mee te doen met een van onze alliantiepartners, kunt u hen zelf benaderen.
- FysioTopics via www.fysiotopics.nl of info@fysiotopics.nl of
- Zorg1 via www.zorg1.nl of info@zorg1.nl.
Zelf een Good Practice indienen
Uw praktijk kan zelf een good practice bij ons indienen. We spreken van een good practice als het onderstaande kenmerken draagt:
- vernieuwende methode, techniek, handelswijze, procedure, samenwerking of technologische ontwikkeling;
- zinnige zorg; betere zorg tegen lagere kosten, mede dankzij en altijd samen met zorgaanbieders;
- zorg waarin de patiënt centraal staat;
- is vastgesteld in de praktijk;
- is op andere plekken toepasbaar;
- de zorgaanbieder kan een ambassadeursrol vervullen richting zorgaanbieders.
Voldoet uw idee aan bovenstaande punten? Download het formulier en mail dit naar goodpractices@vgz.nl.
Het laatste nieuws
-
Hoe en waarom stimuleren we gecontracteerde zorg?11 december 2020
-
Correctie op eigen risico na voetzorg voor patiënten met diabetes mellitus type 210 december 2020
-
Declareren paramedische COVID herstelzorg01 november 2020
-
Update spiegelinformatie niet gepubliceerd30 oktober 2020
-
Nieuwe UZOVI-code vanaf 202129 oktober 2020