Wijziging inkoopbeleid 2021 en 2022

Geen vragenlijsten meer voor nieuwe aanbieders paramedische zorg

30-07-2021
Per 1 augustus 2021 voeren wij een wijziging door in ons inkoopbeleid van 2021 en van 2022. Daarin staat in het hoofdstuk ‘Proces zorginkoop’ vermeld dat wij bij nieuwe toetreders, voordat zij een aanbod voor een overeenkomst ontvangen, een vragenlijst aanbieden in VECOZO. Deze werkwijze vervalt omdat we het proces rond het aanvragen van een overeenkomst willen versimpelen om de administratieve last te verlagen. 

Dit betekent dat nieuwe toetreders, na het invullen van het aanvraagformulier, in VECOZO zonder tussenkomst van een vragenlijst de overeenkomst kunnen accepteren.

Waarom komt dit te vervallen?

Het IBAN-rekeningnummer wordt al door een centraal formulier uitgevraagd, waardoor er voor sommige zorgsoorten geen relevante vraag meer is om te stellen in de vragenlijst.

Wat betekent dit voor u als zorgaanbieder?

Wanneer u als nieuwe toetreder paramedische zorg in 2021 of 2022 een overeenkomst aanvraagt, kunt u in het aanvraagformulier direct al de gewenste overeenkomst kiezen, uw IBAN-rekeningnummer doorgeven en indien van toepassing uw kwaliteitstoets certificaat uploaden. Dit betekent dat u in VECOZO alleen nog de overeenkomst hoeft te accepteren. Om uw aanvraag snel te kunnen afhandelen, adviseren wij om het juiste aanvraagformulier te gebruiken en deze volledig in te vullen.

Veel gestelde vragen en antwoorden over het aanvragen van een overeenkomst paramedische zorg als nieuwe toetreder

Meer informatie over het aanvragen van een zorgovereenkomst fysiotherapie en paramedische zorg is te vinden op de webpagina ‘Overeenkomsten’.

Wijziging inkoopbeleid 2022

Deze wijziging staat opgenomen in ons inkoopbeleid voor 2021 en 2022 en is te vinden in het hoofdstuk ‘Wijzigingen/aanvullingen op het inkoopbeleid’.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam