Inkoopbeleid

Onze leden moeten kunnen rekenen op toekomstbestendig vervoer. De kwaliteit, klantbeleving en betaalbaarheid van het vervoer staan bij ons voorop.

 Dit staat er in ons inkoopbeleid

Hierboven kunt u ons inkoopbeleid downloaden. Hierin leest u onder andere: 

  • Hoe wij zorg inkopen
  • Belangrijke acties en deadlines
  • De minimumeisen voor een overeenkomst

 Onze hoofdpunten

Keuzemogelijkheid bij vervoer voor leden

Onze leden moeten een keuze hebben bij het regelen van hun vervoer. Zodat zij kunnen reizen met de vervoerder die het beste bij hen past.

 

Stimuleren openbaar en eigen vervoer

Zelfredzaamheid en flexibiliteit van onze leden vinden we belangrijk. We willen dat zij zo veel mogelijk vrijheid hebben om zelf te reizen.

 

Belangrijke overkoepelende thema's

Om de transitie binnen de zorg te realiseren vinden wij naast de hoofdpunten ook overkoepelende thema's belangrijk. In ons inkoopbeleid houden we daarom rekening met de volgende thema's:

 Duurzaamheid

De zorgsector heeft een groot aandeel in CO2-uitstoot, grondstofverbruik en afvalproductie in Nederland. We vinden het daarom belangrijk om een bijdrage te leveren aan de verduurzaming van het zorglandschap.

 Digitalisering

Passende zorg betekent steeds vaker een mix van digitaal en fysiek aangeboden zorg, zoveel mogelijk gepersonaliseerd en op maat. Ons uitgangspunt is zelf als het kan, thuis als het kan en digitaal als het kan.