Coronavirus

Het coronavirus houdt ons allemaal bezig. Zorgaanbieders zetten alle zeilen bij, zodat iedereen de zorg krijgt die nodig is. Dat waarderen wij enorm. We kunnen ons voorstellen dat u als zorgaanbieder vragen heeft. Daarom hebben we de veelgestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet. Daarnaast vindt u op deze webpagina alle relevante informatie over de gevolgen van het coronavirus voor u als zorgaanbieder.

Op deze pagina vindt u:

Financiële ondersteuning
Lees hier meer informatie over de continuïteitsbijdrage en de mogelijk voor een vooruitbetaling die voor u als zorgaanbieder beschikbaar zijn.
Samenwerkingen
We willen u vanuit onze rol optimaal ondersteunen in uw werk. Daartoe werken we samen met alle betrokken partijen, netwerken in de regio, Zorgverzekeraars Nederland, de Nederlandse Zorgautoriteit en het ministerie.

Veelgestelde vragen en antwoorden

  • Heeft de coronacrisis invloed op het inkoopbeleid zittendziekenvervoer 2021?

    De coronacrisis heeft momenteel een zeer grote impact op het taxivervoer: het volume neemt af en de wijze waarop taxivervoer uitgevoerd kan worden wijzigt door de genomen maatregelen. Daarom hebben we besloten het inkoopbeleid per 1 mei aan te passen.

    We zien in 2020 af van de geplande inkoopprocedures om per 1 januari 2021 voor zittend ziekenvervoer te komen tot nieuwe overeenkomsten. Dat betekent dat we de huidige overeenkomsten verlengen tot en met 31 december 2021.

    Gecontracteerde zorgaanbieders behouden uiteraard het recht om tot 1 oktober 2020 hun overeenkomst met ons op te zeggen.

    We hebben het document Inkoopbeleid 2021 naar aanleiding van de wijziging aangepast. Deze kunt u downloaden via de pagina over het inkoopbeleid.

  • Waar kan ik terecht bij vragen met betrekking tot capaciteit, de beschikbaarheid van hulpmiddelen, materialen of faciliteiten?

    Voor vragen met betrekking tot capaciteit of de beschikbaarheid van hulpmiddelen, materialen of faciliteiten verwijzen we u graag door naar uw eigen vertegenwoordiging in het Regionaal Overleg Acute Zorg. Ook kunt u hier terecht voor al uw zorginhoudelijke en organisatorische vragen.
  • Waar kunnen mijn pati├źnten terecht bij vragen over het coronavirus in relatie tot hun verzekering?

    U kunt patiënten met vragen over corona en hun verzekering doorverwijzen naar vgz.nl/zorg-regelen/corona-virus. Daar staan antwoorden op vragen als 'Krijg ik een vergoeding als ik op het coronavirus of COVID-19 getest moet worden?' en 'Krijg ik een vergoeding voor mondkapjes of handgel?'.

  • Wat is het RIVM-advies voor noodzakelijk vervoer van personen (mogelijk) besmet met COVID-19?

    Het RIVM heeft voor zittend ziekenvervoer een speciaal document opgesteld. Hierin staat precies beschreven hoe om te gaan met het noodzakelijk vervoer van personen die (mogelijk) besmet zijn met het coronavirus COVID-19. 
  • Zijn jullie telefonisch bereikbaar en kan ik nog per post aanvragen/informatie naar Coöperatie VGZ sturen?

    Ja, we zijn telefonisch goed bereikbaar. Tijdens kantooruren kunt u ons daarom het beste bellen op telefoonnummer 040 - 297 50 40. Voor een optimale doorlooptijd vragen we u vriendelijk alleen buiten kantoortijd gebruik te maken van het online contactformulier.

    Langere doorlooptijd per post

    Vanwege verminderde aanwezigheid op onze kantoren, is het het beste om waar mogelijk uw informatie/aanvragen bij ons digitaal aan te leveren. Verstuurt u ons informatie per post, houd dan rekening met langere verwerkingstijd.

    Online regelen

    Op de webpagina 'Service en contact' ziet u in één overzicht een aantal zaken die u direct en online kunt regelen.

Heeft u een andere vraag?

Neem dan contact op met uw contactpersoon van Zorginkoop of bekijk al onze service- en contactmogelijkheden

X
Cookies maken onze website gebruiksvriendelijker. Met cookies verzamelen wij informatie om de inhoud van de website te personaliseren en statistieken om de website te verbeteren. Lees meer over ons cookiebeleid.
Nee, ik ga niet akkoord
Ja, ik ga akkoord