Good Practice - Telescreening

In deze Good Practice leest u hoe de inzet van het gevalideerde screeningsinstrument TeleScreen vooraf kan bepalen of het behandelaanbod van de GGZ-instelling past bij de hulpvraag van de cliënt.

Telescreening door de huisarts

Door wachtlijsten moeten mensen met psychische klachten na de verwijzing vaak lang wachten op een intake en behandeling. Regelmatig blijkt pas in de diagnostiekfase of na de start van de behandeling dat de problematiek van de cliënt niet past bij het behandelaanbod van de GGZ-aanbieder. De cliënt komt hierdoor vaak opnieuw op een wachtlijst.

Doordat de huisarts het gevalideerde screeningsinstrument TeleScreen inzet bij de verwijzing, voordat de cliënt wordt ingeschreven op de wachtlijst, blijkt snel of het behandelaanbod van de GGZ-instelling past bij de hulpvraag van de cliënt.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam